Ok måste tydligen skaffa det nu pga att min nya fastighetsägare bara sänder ut 1,2,4 via analoga antenn
Har bredband via bredbandsbolaget och tecknar ja via dom får jag betala
31 TV-kanaler samt Video on Demand
Månadsavgift: 179 kr/mån
Startpaket: 1 kr. Ordinarie pris 3099 kr inkl. digitalbox, fjärrkontroll, kablar och frakt
Startavgift: 695 kr
Kortavgift: 338 kr per halvår.
Bindningstid: 6 månader
Uppsägningstid: 3 kalendermånader
Digitalboxen är väldigt enkel o har tex inte hdmi
är de ett vettigt paket
Har du comhem i huset? Det har jag valt iaf.. Hade comhem under 6 år när jag bodde i Sverige och var sjukt nöjd med dom. Tröttsamt dock att se att flera (alla kanske) operatörer tar ut något dom kallar kortavgift år 2010, det är tamefan skandal. Som att betala extra bara för att en bil har fyra hjul...
Jo jag vet att alla gör det, men jag tycker fortfarande att det är sjukt att dom gör så. Minns så väl den gamla goda piratkortstiden och när man sysslade med sånt, ett vanligt smartcard gick på 9:- och ett sk. funcard med mycket större lagringkapacitet / annan kryptering kostade 30:-.
Jag kör kabel-tv via Maltas ledande leverantör, dom kör samma system som comhem (viaccess2 har jag för mig) och jag betalar ingen kortavgift, därför ser jag ingen anledning att svenska leverantörer måste göra det, om det nu inte handlar om ett lamt sätt att dra in mer pengar på de redan dyra tvpaketen.
Det har inget med kortkostnader att göra. Jag gissar att det är ett sätt att få ner månadskostnaden "på pappret". Om du frågar någon vad Boxer kostar per månad får du svaret 159 kr. Med kortavgift blir det 209 kr. Vilket låter bäst?
Samma sak med (oss) hantverkare. Oftast har man en fast timpeng, som kunden vill veta. Att många sedan tar en fast avgift för servicebil, kanske upp till 300 kr, tänker man inte på. En timmas arbete kan blir 300 kr mer än vad timpengen är.
Kul poäng ovan med bilexemplet. Har själv jobbat som hantverkare för ett antal år sedan och där fick man ofta frågan från kunden "varför ska jag betala för att du tog dig hit", dom fattade liksom inte att den också kostade pengar.
Men när det kommer till kortavgifter är jag så jäkla anti... finns ingen anledning att ta betalt för dom. Dom är billiga i inköp + lätta för operatörerna att spärra, så om kunden tappar bort kort A kan t.ex. Boxer skicka ut ett nytt till kunden och spärra A så att det blir värdelöst.
Viasat Guldpaket, 349:- månad, (gratis 3 första) sen startavgift 695:- och då ingår en kvartalsavgift på kortet, som annars är 169:-/kvart.
Cirka 50 kanalar där oxå tror jag.
Boxen är HDMI och så tror jag, ganska okey!
Det ska jag köra på iaf, tycker det verkar smidigast, plus att dom kommer ut och installerar allt osv, mkt bra service.
Många bekanta som kört på det och är mycket nöjda!
Som att betala extra bara för att en bil har fyra hjul...
Fast vissa biluthyrare tar ju extrabetalt om det är fler än en person som ska köra bilen som hyrs.
Ska tillägga att även jag kör ComHem och jag är mycket nöjd med deras tjänster på TV-paketen, även om jag tycker att det är alldeles för dyrt att hoppa på deras HD-paket. Allt jag egentligen vill ha är Canal+ i HD men då måste jag antingen köpa en svindyr box eller teckna ett abonnemang på två år och få massa extrakanaler jag inte behöver. Avvaktar därför tillsvidare.
Fast vissa biluthyrare tar ju extrabetalt om det är fler än en person som ska köra bilen som hyrs.
Nja, det är ju av försäkringsskäl och inget annat - det är nog inte biluthyrarens fel utan ett krav på försäkriningsbolaget (skulle jag tro).
Kortavgiften är en ond grej och bara ett fult sätt för operatörerna att tjäna ännu mer pengar, finns liksom ingen logisk förklaring till varför dom finns.
alla tar ut kortavgift nu ... runt 400kr halvår
tydligen e korten svindyra o lämnar man inte tillbaka dom blir man debeterad flera tusen
Var har du fått dom uppgifterna ifrån?
Enligt Comhem så beror kortavgifterna på att dom behöver få in mer pengar, för att te.x kunna hålla en hög säkerhet så att allt fungerar, Och istället för att höja månadspriserna på abonemanget så tar dom ut en kortavgift, och det har inte med att korten skulle vara dyra, Och sen tror jag inte att comhem skulle skicka ut nya kort (som dom gjorde i somras) till alla 180000 kunder dom har om nu korten skulle vara speciellt dyra...
Comhem räknar med att få in 65 miljoner per år pga den nya kortavgiften...
Blev ett Comhem nu
Tecknade på ett erbjudande 99kr för Large .. dvs alla kanaler pluss HD
Efter 3mån sänks de till Medium o jag betalar 150/199kr mån
HD digitalbox köpte ja till för 499kr.
Bindningstid 1år
Kortavgift 320kr/år
0kr start avgift eller så
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2