Min lillebror var på Elgiganten igår och köpte LG 42LH3000 tror tror jag den hette... Folket på elgiganten lyckades tydligen övertyga honom iaf. Jag försökte föreslå en Samsung men det gick inte hem. Jag har hört att huvudargumentet var en ny modell med ny teknik, men jag har ingen direkt koll...
Har inga erfarenheter av den specifika modellen, men två andra LG-modeller har jag haft, som jag varit mycket nöjd med... Om det inte varit för det faktum att tv:n startade på alla ir-signaler, t ex om jag skulle lyssna på en cd, och startade cd-spelaren, ja då startade tvn också, det var likadant på bägge modellerna. I-landsproblem, ja, men inte mindre irriterande för det. :)
Så min rekommendation är att om du har flera prylar i tv-bänken, ta med fjärrkontrollerna till butiken och kolla om den modellen har samma problem.
Stäng av simplink i tv:n. Råkade ut för samma sak härromdan när jag skulle lyssna på en cd i dvd:n, trots att jag stängde tv;n med knappen så stängdes dvd;n oxå av.
Nu har jag ju inte tillgång till nån av "problemapparaterna" längre de försvann tillsammans med exet... Men det problem jag hade berodde inte på simplink, utan att alla, o då menar jag verkligen alla, ir-signaler gjorde att tvn startade.
Det där problemet hade jag med min LG också - en gång. Tvn hoppade igång när jag skulle veva en cd i blurayspelaren (Samsung) och då bägge var nyankomna i hemmet begrep jag ingenting och fruktade att det skulle hända varenda gång.
Men jag stängde av tvn och började om och sen dess har det inte varit något problem igen. Märkligt som tusan, men jag är nöjd. ;)
Har haft lite olika LG-produkter och samtliga har gått sönder efter ytterst lite användande (2 st skärmar samt 1 intern dvd-brännare), detta har gjort mig allergisk mot allt som har med LG att göra...
Satsa på Samsung, bra TV-apparater till bra pris, har själv 2 st som jag är supernöjd med.
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25