Hej alla, jag har införskaffat ett nytt tangenbord som jag tycker den obefintliga manualen är rätt kass. Säljaren sa till mig att man ska kunna programera den på olika sätt och då framför allt LCD displayen. Det han sa att när man spelar online spel så ska man kunna i displayen kunne se vem som pratar. Nu minns inte jag vad han sa att det programmet hette, men trodde att det även skulle gå att få till med TS(Team Speak).
Någon annan som har G15? Är du nöjd med tangentbordet?
Logitech G15
6 svar · 480 visningar · startad av Thord
Jag hade tänkt använda tangentbordet FlightSimulator 2004 och Team Speak. Om det nu gick att få fram vilket plan eller flygledare det är som pratar på tangentbordet så vor det lättare för mig att hänga med i trafiken då jag håller på att lära mig flygsimulering online. Jag tror även att det ska vara användbart när jag följer trafikfödet på en radarclient för även där används då Team Speak. Jag kör inga snabba spel som kräver 100% koll på skärmen och kan jag slippa ha TS skymmandes på skärmen skulle det vara skönt.
Gör som jag, kör två skärmar....
Spelet på den ena, msn och TS på den andra...
Annars finns en plugin för TS och G15 här: http://www.schmads.com
Tackar för länken. Ska testa den när jag är vid rätt dator.
Jag använder två skärmar, men de är fullt upptagna. Vet inte hur mycket du känner till om den virtuella flygvärlden, men jag har radarclienten på en skärm och den andra har jag FS i tornläge så att jag kan följa planen på radarskärmen och samtidigt faktiskt se planen genom tornfönstret när de landar på t ex Arlanda. Även om jag är gubbe så är jag barnsligt förtjust i det här. Skulle behöva en tredje skärm.
Är man gubbe har man rätt till coola leksaker.
Köp en till, skäm bort dig själv.... :birp