ska ta och köpa en ny dvd-spelare och funderar på vad jag ska köpa.
vill inte lägga ut allt för mkt men upp till ca 2000
jag vet att man kanske inte får de bästa för 2000 men vill gärna ha lite tips på dvd / blue-ray spelare som ni kan rekommendera :bire
Om du har en stor TV eller projektor som klarar full HD så skulle jag satsa på en Panasonic-spelare, det är dom som har fått bäst kritik när det gäller uppskalning av dvd. Annars så spelar det inte så stor roll. Tänk även igenom om du vill ha en regionsfri eller inte. Till Blu-ray finns det tre regioner och till dvd 6 (8) st.
Om du har en stor TV eller projektor som klarar full HD så skulle jag satsa på en Panasonic-spelare, det är dom som har fått bäst kritik när det gäller uppskalning av dvd. Annars så spelar det inte så stor roll. Tänk även igenom om du vill ha en regionsfri eller inte. Till Blu-ray finns det tre regioner och till dvd 6 (8) st.
jag har en 32" tv som ska vara HD ready men funderar på att skaffa mig en 42"
vad menar du med regionsfri? vad är de för regioner? funderar nämligen på en blue-ray
Det innebär att filmer ifrån olika land har olika regionskodning, så om du köper en blu-ray-film i USA t.ex. så har den region A, men spelarna som säljs i sverige spelar upp region B, så då kan du inte kolla på filmen. Men detta är ju inget problem så länge du inte importerar film själv.
Så om du inte har några större krav på kvaliteten så skulle jag satsa på en spelare som är snabb som möjligt, men ska du komma under 2000 kr så blir det väldigt få modeller att välja mellan...
Jag har en Samsung BD-P1500 som jag är toknöjd med. Kalasbild på min HD-ready LCD, inte den ultrasnabbaste men kan man inte vänta nån sekund extra har man problem ;), bra fjärr man kan använda utan att titta ner på för att se var tummen är (sån var min förra, I-landsproblem så det smäller om det, men fan vad irriterande) och dessutom snygg med en nästan helt slät framsida. (y)
Däremot har jag fått palla upp min digitalbox som står ovanpå för lite bättre ventilation.