webForumDet fria alternativet

Tips: Kör SVT Play i XBMC

Ljud & bild

26 svar · 27 325 visningar · startad av sgtpepper · sida 2 av 2

Frågan, av sgtpepper

Jag älskar verkligen min Xbox med XBMC, jag kom att tänka på nya SVT Play som SVT gör reklam för och funderade om det inte skulle gå att använda XBMC för att spela upp den och självklart gick det! Tanka ner XOT-Uzg, packa upp i XBMC-scriptkatalogen och hämta sen den senaste uppdateringen av [SVT Play-scriptet](http://xot-uzg.googlecode.com/files/svt.0902

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

sgtpepper skrev:

Så dåligt är det väl inte? Jag tycker att det är ok kvalitet. Kanske skiljer sig kvaliteten åt mellan inslagen? Jag kollade på ett av de nyare avsnitten av Uppdrag Granskning och det var helt klart sevärt.

Jag försökte se Popcirkus... men i helskärm var det bara utsmetade pixlar över skärmen... x(

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag får inte igång SVT. Kör XBMC på en gentoo burk. Den bara avbryter hela tiden. hade varit väldigt roligt att få igång.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Mr. N. skrev:

Jag såg att den mer Maciga versionen av XBMC, Plex, just fick en uppdatering där man kan gå in i en "Appstore" (allt är gratis dock) där man enkelt kan installera en massa olika plugins. Vet dock inte om just SVT play finns med där.

Det mesta går ju tyvärr inte se p.g.a. att man måste bo i USA. Riktigt surt :(

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Nu finns tydligen SVT Play till Plex i alla fall.
http://mac.feber.se/art/154325/svt-play-antligen-till-plex/

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Riktigt goda nyheter Mr. N. :)

Hoppas de kommer fler plugins för svenska kanaler.

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Jag ägnade gårdagen åt att dra igång xbmc på min ubuntuserver. Införskaffade toslinkkabel för att få ordentligt ljud i hemmabion också. AHHH(!) vad jag är nöjd! :)

Det finns uppdaterade kanaler (bla. TV3 och TV6) som kan nu strömmas via xbmc. Dessutom är ju remote-appen som finns till iPhonen galet trevlig. Hoho. :D

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Köpte en Mac Mini för att köra Plex, can't wait.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)