webForumDet fria alternativet

tips på vart man kan laga sin mobiltelefon?

Mobiltelefoner

6 svar · 3 904 visningar · startad av Repiv

Medlem sedan mars 2007163 inlägg
Frågan#1

Tjena fick en Nokia n95 av polaren...den har en del fel som måste åtgärdas
den startar om sig själv när man öppnar luckan, blixten är pajj, högtalarna spräckta M.M
har ni några tips på nått billigt och bra ställe som reparerar mobiltelefoner:)?
vet att The phonehouse reparerar för 1000 kr vad den än gäller för fel...finns det nätt billigare eller ska jag köra på de?

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Frågan är väl om det lönar sig över huvud taget. Det var ju rätt mycket som var trasigt.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Repiv skrev:

vet att The phonehouse reparerar för 1000 kr vad den än gäller för fel...finns det nätt billigare eller ska jag köra på de?

Huj, säker på det? Det låter som om bara hälften av det du räknade upp skulle gå över den summan - med material och arbetstimmar begriper då jag inte hur de får det att gå ihop...

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

:stefan: skrev:

Huj, säker på det? Det låter som om bara hälften av det du räknade upp skulle gå över den summan - med material och arbetstimmar begriper då jag inte hur de får det att gå ihop...

Jag reagerade också på det. Det skulle inte förvåna mig om det visar sig när man läser avtalets finstilta text att 1000 kr gäller per skada, inte per telefon. För i så fall så skulle man ju kunna ta en telefon och slå sönder den till mos med en slägga och i princip få en ny likadan telefon för 1000 spänn, det går inte ihop.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

sgtpepper skrev:

Jag reagerade också på det. Det skulle inte förvåna mig om det visar sig när man läser avtalets finstilta text att 1000 kr gäller per skada, inte per telefon. För i så fall så skulle man ju kunna ta en telefon och slå sönder den till mos med en slägga och i princip få en ny likadan telefon för 1000 spänn, det går inte ihop.

Nu är det evigheter sen jag reparerade en telefon som jag fick betala för, men de kanske tar en tusenlapp i kostnadsförslag? Det låter jävligt högt (vi tar 200 + moms på jobbet) men man vet ju aldrig...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Att skicka iväg den på kostnadförslag kostar till auktoriserad verkstad 344 spänn inklusive moms men av alla de felen du räknar upp så har jag svårt att tänka mig att det skulle stanna på en tusenlapp för hela kalaset. Bara för att byta batterilucka på en N95 ville samma verkstad ha 800 spänn (slutkundpris).

Medlem sedan mars 2007163 inlägg

shit så då verkar det som om det äinte ens är värt att lämna in den på lagnig:/?

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)