har problem med min iPod classic 160gb eller iaf överföringen av låtar. jag använder mig helst av Winamp när jag för över låtar då jag tycker att de är smidigare än iTunes. Men när jag börjar föra över låtar så går de en stund sen lägger den externa HD av och inga låtar förs över. Detta händer oftast när jag använder Winamp men även om jag använder iTunes.
Använder de nyaste versionerna av både Winamp och iTunes
Om de nu är HD som de är fel på vad kan man göra för att den inte ska lägga av?
First, make sure to enable disk use on your iPod by connecting it and opening iTunes (if it doesn’t auto-launch). Select your iPod and then click the Settings tab. Scroll down to the Options section and remove the check from the box labeled Open iTunes when this iPod is attached. Then place a check in the Enable disk use box (if it isn’t checked already). Click Apply.
Jag skulle gått igenom strömsparfunktionerna för hårddiskarna, även om de inte ska varva ner när de används kan det ju vara bra att kika på det i alla fall.
..Du kan också kolla "långa namn support" alltså något jag märkt när man överför låtar mellan t.ex dator > mobil är att den slutar överföringen vid för långa namn, se om du kan korta namnen till 8 > 10 tecken per låt (inklusive filändelsen)?
..Du kan också kolla "långa namn support" alltså något jag märkt när man överför låtar mellan t.ex dator > mobil är att den slutar överföringen vid för långa namn, se om du kan korta namnen till 8 > 10 tecken per låt (inklusive filändelsen)?
Inget man behöver bry sig om för ipods. Filernas namn blir 4.3 tecken långa och läggs i mappar som har tre tecken långa namn. Filerna indexeras sedan i en databas som iTunes/WinAmp/iPoden läser/skriver till.