webForumDet fria alternativet

Mp3-spelare med FM-sändare

Program & appar

12 svar · 2 944 visningar · startad av JonasB

Medlem sedan juli 200287 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har en bilstereo utan mp3-spelare och är därför ute efter en
mp3-spelare som sänder ut ljudet via en fm-sändare.
Jag har hittat en fräck sådan på en hemsida men vet inte var jag köper den eller en liknande:

http://prylsmart.se/mp3-spelare-for-cigguttaget-med-lcd-skarm-och-inbyggd-fm-sandare

Jag har några krav:
1. Det ska vara en display där man kan bläddra bland låtar och se låtnamnen.
2. Den ska vara anpassad för bil med strömförsörning från cigg-uttaget.
3. Det ska vara inbyggt minne så man kan tanka över musik från en PC.
4. Den ska sända ut ljudet via en FM-sändare.

Finns det någon som känner till en sådan produkt som man helst kan köpa i Sverige?
Tack på förhand...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag funderar på en sån härn - men den är lite för billig. Kan den verkligen vara bra?

Och nog fanns mp3-formatet hösten 2005 när min bil är byggd, men SAAB valde kassettbandspelare istället? Knasigt. :)

@nders skrev:

Jag funderar på en sån härn - men den är lite för billig. Kan den verkligen vara bra?

Och nog fanns mp3-formatet hösten 2005 när min bil är byggd, men SAAB valde kassettbandspelare istället? Knasigt. :)

Den verkar lite för billig ja, sen har den inget eget minne
och visar inte låtarna i displayen.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jonas Bohdén skrev:

och visar inte låtarna i displayen.

* Digital display med röd text som visar vilken frekvens man sänder på samt låtens titel.

:OO ;)

Själv kör jag iPod med en iTrip, funkar kalas och jag kan dessutom ha musiken i öronen när jag inte sitter i bilen. ;) En dyrare lösning, men jag gillar den. :)

Medlem sedan dec. 2006382 inlägg

Jag kanske är dum, men jag slängde originalstereon åt fanders och införskaffade en Kenwood med CD/DVD/MP3, USB-uttag och blåtand till volvon för en inte allt för stor peng, 1600kr.

Gjorde samma sak med Calibra'n och är galet nöjd med denna eminenta och simpla lösning. Att de sedan petar ut bra tryck i högtalarna var knappast någon nackdel.

Har för övrigt en gammal arbetskamrat som testat den lösningen med FM-sändare, men han tyckte att han förlorade lite för mycket ljudkvalitet på det.

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg

Jag har en sådan här

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=100317

den visar låtnamnet i stereons display om du har rds
dock visar den tyvärr inte mappnamn

inget inbyggt minne utan man kör med usb minne till

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det duger alltså inte att den gillar SD-minneskort, utan det skall vara ett inbyggt outbyggbart minne du vill ha?

Hmmm, jag missade visst lite information om denna produkt.
Den kanske inte är så dum ändå. Frågan är varför den är så billig?
Ingen som har testat den?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag har en FM-sändare till min mobil och den kostade bara några hundrapp. Och då var det ändå Sony Ericsson original. Så den behöver nog inte vara så dålig bara för att den är billig.

Medlem sedan sep. 2004828 inlägg

Jag har en Sony Ericsson W980i och den har inbyggd FM-sändare. Jag ser i displayen på radion vilken artist/låt som spelas.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Jag har den som Lasse H länkar till och den fungerar helt ok.

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Jag testade också en variant av Sony Ericssons fm-sändare, för mig fungerade den inte så bra. Verkade som den hade dålig styrka i sändningen för det blev väldigt lätt brus i högtalarna. Dessutom kunde jag inte använda laddaren samtidigt som jag hade FM-sändaren inkopplad vilket medförde att batteriet inte höll så länge.
Kanske fungerar bättre med den ny modellen.

I höstas köpte jag iZound FM-sändare FMT-350 och den fungerar väldigt bra. Mycket bättre ljud än när jag körde med sony ericssons fm-sändare till modilen. Nackdelen är att det blir lite jobbigt att leta upp låtarna, det visas i radions display med RDS men tar ju lite tid innan den visa hela namnet.

Jag har hittat en annan lösning istället för en FM-sändare.
En adapter som jag kan koppla in på baksidan av stereon för att få en "Line In" till den.
http://shop.ces.nu:80/product_info.php?cPath=82&products_id=270

Jag har nu beställt den och har nu en hel djungel av mp3-spelare att välja mellan. :-)
Tack så mycket för all hjälp.

304 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
141 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
160 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
139 ms — ändringar (db)