hej hej! jo jag har fått en dator av min flickväns släkting, och jag har ingen aning om vad som finns i den:P, jag har en trådlös router hemma i kartong , men kan jag öppna datorn o se om det sitter ett trådlöstnätverkskort i den? hur ser det isånnafall ut?. annars har jag hört att man kan köpa en usb adapter som tar emot signalerna:P, men skulle vilja veta om det sitter trådlöstkort innan jag köper en adapter:P
har ingen aning om hur det här med trådlöst fungerar så tacksam för svar:)
Nej i regel inte. Kolla först i nätverksmappen, som jag visade dig. Hittar du inget trådlöst där, kolla i enhetshanteraren efter enheter med en gul triangel eller rött kors. (Enheter som saknar drivrutin) Hittar du inget på någondera plats så har datorn med stor sannolikhet inget trådlöst kort.
Finns det trådlösa nätverkskort utan antenn? Annars är det bara att titta om du ser någon antenn som sticker bakpå lådan. Förmodar att det är stationär dator.
Finns det trådlösa nätverkskort utan antenn? Annars är det bara att titta om du ser någon antenn som sticker bakpå lådan. Förmodar att det är stationär dator.
nej det sitter inget trådlöst nätverkskort i datorn:P, så nu måste jag köpa ett, är det lätt att sätta in själv? vet ej vilket jag ska köpa från netonnet, skulle ni vilja hjälpa:)? rotern ligger på 54 mbps. och det står nått om 802.11 g.
måste jag köpa kort till båda datorerna eller kan en drivas med kabel och den andra på trådlöst:)?
Du behöver ett kort som stödjer 802.11g. Det finns (dyrare) kort som stödjer något som heter 802.11n, men ett sådant har du absolut ingen nytta av så länge du har kvar din nuvarande router åtminstone.
Om det är en stationär dator ska du ha ett PCI-kort (Som du sätter in i datorn) eller en USB-dongle (Som du kopplar in i en USB-port) Jag skulle personligen rekommendera ett PCI-kort.
Vad gäller din andra fråga, om du menar att köra ena datorn trådlöst och den andra med en kabel du stoppar in i routern så är svaret ja. Hade du tänkt dig att koppla den andra datorn genom den första och på så vis utnyttja den trådlösa anslutningen för båda så är svaret att det går, men det är inte lika enkelt.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849