webForumDet fria alternativet

Batteriproblem

Program & appar

5 svar · 538 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Jag fick ett par trådlösa hörlurar i present för ett tag sedan. Problemet är dock att jag råkade slänga batterierna när de slutade fungerade, glömde att de var uppladdningsbara direkt via en sladd från sändaren.

Jag har nu provat flera olika typer av batterier och ingenting verkar fungera. Det står "endast philips batterier" där man sätter i batterierna men när jag ringer Philips och frågar är det ingen som vet, jag får bara massa konstiga nummer och blir bortkopplad till fel person.

Senast provade jag att köpa ett par uppladdningsbara batterier hos Clasohlson men de fungerade inte heller. De batterierna var 1.5 volt, 1000 mAh R03. Enligt han på Clasohlson borde de fungera, men indikatorlampan på hörlurna lös endast jätte svagt. Produktspecifikationen säger endast: "2 x 1,5 V NiMH R03/ AAA"

Känns som att det är rätt trist att inte kunna använda ett par hörlurar endast pga något är fel med battierna, ingen som förstår vad problemet ligger, eller har något tips på vad jag kan göra?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Låter ju helskumt...
Laddaren är kanske lite klen, har du testat att ladda batterierna över natten? Enligt produktbladet ska dina nyköpta batterier fungera utan problem. Jag har väldigt svårt att se att det måste vara Philips egna sort...
För att se så att laddaren inte har brakat ihop kan du testa med vanliga batterier, alltså inga som är uppladdningsbara.

Jag har testat vanliga batterier, dock bara IKEA batterier som är de enda jag har hemma just nu. Men jag har ju hört en del om hur dåliga de är. Jag har också provat att ladda upp laddningsbara batterier i en annan laddare än den som är inbyggd.

caze skrev:

Jag har testat vanliga batterier, dock bara IKEA batterier som är de enda jag har hemma just nu. Men jag har ju hört en del om hur dåliga de är. Jag har också provat att ladda upp laddningsbara batterier i en annan laddare än den som är inbyggd.

Hm, jag hade försökt få lurarna utbytta, verkar som dom är kassa. :(

Fick dom i present och de har inte kvar kvittot.

caze skrev:

Fick dom i present och de har inte kvar kvittot.

Tråkigt...
Kan du inte ta med dom till OnOff och kolla dom där? Då borde du få reda på om de är trasiga eller inte.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)