webForumDet fria alternativet

Vissa bokstäver syns inte på internet och T9. SE K800i.

Mobiltelefoner

5 svar · 650 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Har en SE K800i och när jag surfar så syns inte vissa bokstäver, ex ordet "intressant" kan bli "i t es a t". Samma gäller när jag skriver SMS med T9 och får förslag på ord fast då är det oftast hela ord som inte syns. Har kollat att jag hade senaste mjukvaran till telefonen på SE hemsida vilket jag hadde.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har du testat att installera om då? Gör backup på prylarna och sopa rent luren med en total återställning.

Dryden skrev:

Har du testat att installera om då? Gör backup på prylarna och sopa rent luren med en total återställning.

Har jag inte provat, pga jag ser det som en sista utväg. Kanske kan vara värt att prova ändå.

Det finns nog inte så många fler. Att dra iväg den på ett garantirep är ju ett alternativ (om det finns garanti kvar), men de lär troligtvis inte göra så mycket mer än att "Uppgradera mjukvaran, test ok".

Provade att göra en total återställning, först med bara inställningarna och sedan allt på hela luren dvs även ljud, bilder etc. Problemet kvarstår tyvärr fortfarande. Efter återställningen startar luren med att man ska ställa in klockan etc, när det är dags för datumen så finns där inga bokstäver på vissa ställen, likaså som innan när man surfar samt vissa ord i T9.

Dåså. Service. Hoppas du har garanti kvar på den. ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)