webForumDet fria alternativet

Andersson A420FD

Ljud & bild

7 svar · 3 618 visningar · startad av sandgren

Medlem sedan okt. 200612 inlägg
Frågan#1

Går i tv-tankar. Problemet är bara att jag inte har vidare mycket pengar, men ändå vill upp en liten bit på tummskalan.

Av någon anledning fastnade jag för denna, 42" och full HD för under 8 000kr.

Låter ju väldigt bra!

Någon som har en sådan tv som vill ge lite feedback, någon som känner till något mer om den?

Oerhört tacksam för svar :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Har du läst tv:ns omdömen på Prisjakt? Där låter det som att det rör sig om precis det man kan tänka sig när det handlar om en billig full-hd-tv från en okänd tillverkare.

Är tämligen säker på att du får en betydligt bättre tv om du t ex. köper Panasonic TH-42PX80.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=279067

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

sandgren skrev:

Går i tv-tankar. Problemet är bara att jag inte har vidare mycket pengar, men ändå vill upp en liten bit på tummskalan.

Av någon anledning fastnade jag för denna, 42" och full HD för under 8 000kr.

Låter ju väldigt bra!

Någon som har en sådan tv som vill ge lite feedback, någon som känner till något mer om den?

Oerhört tacksam för svar :)

Jag skulle säga, vänta ett tag och lägg undan lite mer kosingar så du kan köpa en vettig större TV.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Andersson är en billig TV och då får du även med de problem som finns med dem.
Stora antal serviceärenden vad jag vet.
Så tänk om istället och kolla av omdömen på nätet osv.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag har en Andersson nu och har en som reserv TV! Aldrig några å problem för mig.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag har en gammal 32" Andersson. Aldrig mer, säger jag. Att jämföra med andra, mer kända, märken är inte rättvist, ens om man lägger lite mer pengar. Nä, satsa på en LG istället om du vill ha mycket TV för lite pengar.

Men full-HD? Enda anledningen, som jag ser det, är om man ska koppla datorn till TV:n. Annars, och då menar jag även vid visning av blueray, så märker 9 av 10 inte någon skillnad alls mellan en HD ready och en full-HD.

Medlem sedan okt. 200612 inlägg

Ger du mig en bra deal på en TV och lite råd om jag kommer förbi Kim?

För Niclas Alexanderssons skull ;)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

sandgren skrev:

Ger du mig en bra deal på en TV och lite råd om jag kommer förbi Kim?

För Niclas Alexanderssons skull ;)

För Alexanderssons skull höjdes just priset med 2000:-. Men tack vare att han har tagit det enda vettiga beslutet han någonsin kunnat ta, nämligen att sluta i landslaget, så ska jag fixa ett schysst pris åt dig. Välkommen! :)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)