webForumDet fria alternativet

Philips 42" Plasma eller LCD?

Ljud & bild

27 svar · 2 622 visningar · startad av Användarnamn · sida 2 av 2

Frågan, av Användarnamn

Hej. Jag har bristfälliga kunskaper vad gäller detta med tv-apparater. Så jag skulle önska om jag skulle kunna få lite hjälp. Det är på följande vis att det jag ska använda TV:n för det är dels vanligt TV-titande med digitalbox, samt ev. i framtiden hd-sändningar. Jag ska inte använda den till att koppla datorn till den eller något sådant. Sedan så kommer den användas för att kolla på DVD-fil

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det är troligtvis en HDMI-kabel du är på jakt efter (om du har HDMI på din dator vill säga). Jag har dessutom kört laptop mot min 42" plasma (återigen, HDMI) och både surfat och sett på film (Youtube bland annat) utan några som helst problem.

Medlem sedan aug. 200835 inlägg

Tack Dryden.

Jag har en Compaq F500, hittar på denna länk F500EA, men vet ej om det är rätt, då det tillkommer EA i slutet på produktnamnet.

När jag kollar på denna sida: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinfoCategory?lc=en&dlc=sv&cc=se&lang=sv&product=3360261

Så finner jag inget om HDMI, anger det denna funktion på något annorlunda vis på ovanstående sida? Eller finns det ej helt enkelt med?

Om man inte har HDMI, vad är det för kabel man ska använda sig av i dessa lägen?

Tack för er hjälp.

Då är det en VGA-kabel som gäller.

Oki, tack.

Om man använder sig av VGA-kabel, blir ändå bilden någorlunda okej?

Ja, det tycker jag nog. Bättre än ingen bild alls. ;)

Hehe :) Tack Dryden, du är en ängel ;)

Men när jag nu kollar på min TV (http://www.pricerunner.se/pi/2-910401/TV/Philips-42PFP5532D-produktinformation) så verkar det som att det inte finns några VGA-inkopplingar på TV:n det enda som verkar finnas är HDMI. Hur gör man då?

Finns det sladdar som har VGA i datorn men som slutar med HDMI i andra änden?

Usch, vad besvärlig jag känner mig :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Enligt Prisjakt (som imho är bättre och överskådligare) har den komponent, komposit och s-video in och där är åtminstone det sista alternativet vanligt att man har i datorn. Det kör jag mellan dator och tjock-tv utan problem. :)

Usch vad dum jag känner mig, förstår inte speciellt mycket vad det just gäller detta.

Om jag får önska, om det är okej. Skulle inte du kunna ge mig en länk till någon kabel som vore bra? Har lite svårt att förstå hur det hela fungerar.

Nu känner jag mig dubbelt så besvärlig.

Hoppas ni har överseende med min okunskap vad gäller detta.

/red
Läste nu om ditt inlägg Stefan, kom på vad det var du syftade på. Så nu har jag gjort en beställning. Tack!

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)