Inköpsstället är väl det första som kan besvara dina frågor. Jag antar att apparaterna där, när du kollade in, stod lika länge, varför visade inte de upp fenomenet?
Ny TV! Men vilken?
22 svar · 1 973 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 2 av 2
Frågan, av M.Cheraghi
Går i köpa TV tankar då min Sony Trinitron från -89 börjat låta lite konstigt. Men dagens "platt-TV" finns i olika storlekar, specifikationer och framförallt pris. Den TV jag söker är i 10.000 kr klassen, full HD. Får gärna ha inbyggd digitalbox (fungerar dessa inbyggda med "COM HEM"? Eller bara Boxer? Storleken vore det ju trevligt med något i 40" men antar att man förlorar på kvaliteten i förhå
Läs frågan i sin helhet →Ring Samsung och kolla. Är det fel på den så byter de ut den. Om felet anses vara normalt så skulle jag försökt lämna tillbaka den. Det förvånar mig att Samsung inte skulle hålla kvalitet. Min 2 år gamla 50" plasma imponerar fortfarande.
Enligt vad jag läst byter Samsung paneler på de som reklamerar, men då problemet inte ligger i panelen utan kylningen av komponenterna så avhjälper inte detta problemet!
I butiker finns det duktigt med allmänbelysning som lyser upp hela butiken, vilket gör att det är svårt att se blödningarna. Men i ett kolsvart rum visar dom sitt sanna jag!
Sen går det att ställa in apparaten i "butiksläge" och "normalläge" vad det har för praktisk skillnad vet jag dock inte!
Tvivlar inte på att Samsungs föregående modeller imponerar i kvalitet, men när det gäller 3cm ultraslim, så har dom enligt mitt tycke inte imponerat på den här biten. hade hellre haft den 1cm tjockare och bättre kylning av komponenter!
Ska ringa både Samsung och Expert i dagarna och höra vad jag har för möjligheter!