webForumDet fria alternativet

Datorn har problem!

Datorhårdvara

3 svar · 418 visningar · startad av Hurkan

Medlem sedan aug. 20082 inlägg
Frågan#1

Hej . Jag har lite problem med min dator. Jag köpte ett nytt grafikkort för inte sålänge sedan och sen dess har den börjat krångla med ALLT.

Först förmaterade jag om datorn och sen hittdae jag ett par drivrutiner , för drivrutinerna på orginal hemsidan fungerade inte. Nu när jag startar datorn så står det först att "Primary Slave Failing" och så får jag trycka på F1 för att fortsätta. Sen kommer jag in i windows och det tar ca : 5 min innan min grafikkorts fläkt går upp på max och alla programm startar, Ändå att jag formaterade den för nån vecka sedan.

Sen kommer det stora problemet som jag verkligen inte kan klura ut. Ska jag t.ex starta ett spel eller nått programm i huvud taget så låser sig datorn totallt. Kan inte röra musen och tangentbordet slutar fungera , ända sättet är att starta om. Jag har klockat min processor från 1.7Ghz till 2.1Ghz men jag har en väldigt bra fläkt och den är inte varm för det. Så jag tvivlar på att det är processorn. Testade också att sänka tebax den till normalt ,men den låste sig för det. Väldigt irriterande . Får sitta och hoppas på att jag lyckas starta ett spel osv. Snälla kom gärna med förslag. Kan skriva ut vad jag har för delar och så om det behövs.

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Funkade den felfritt innan bytet av grafikkortet?

Medlem sedan aug. 20082 inlägg

Felfritt funkade den inte , den låste sig ibland men då kunde jag iaf trycka Ctrl+Alt+Del och sedan gick det igen. Men jag tror att mitt andra grafikkort inte hade så bra kylning.

För en stund sedan försökte jag öppna en film men då låste den sig direkt.

Vet inte om det kan vara nått med hårdsiken? för går jag in i (C:) s¨händer det inget , men så fört jag öppnar (H:) så börjar musen hacka lite och sen brukar den låsa sig.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Altså bara för tempraturen är "ok" så betyder de inte att klockningen är lyckad.

sen verkar det om att din hårddisk håller på o ge sig
Ang ditt grafikkort som maxar fläkten så verkar du ha problem med värme också.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)