Sitter hemma hos mor & far och försöker få grepp om vad som är fel med deras dator.
Vad det är för märke och så är irrelevant i detta fall. Datorn tar sig inte ens tll att starta Windows.
Det är som att den fryser sig vid startup bilden som i detta fall visar "Fujitsu Siemens" (hur de nu stavas!).
Trycker jag på Tab, för att fp bort bilden och se om den laddar in ex. Hårddisk, brännare osv. Där Vid Master, Secondary,.. SATA First .. osv.. visar den "None". Alltså den hittar inte hårddisken och så.
Men ibland, då helt plötsligt efter att man startat upp datorn, ja då jevlar kör den igång och laddar in windows och allt är frid och fröjd. Nån nästa dag, eller senare på dagen, kan den vara tillbaka till det där underliga läget igen.
Vad kan vara fel?
(Ps. Jag tar mig inte ens in i BIOS.. den stananr på "Entering setup..", och gnattar på i evigheter där.)
Testa att koppla borta hårddisken av cd-enheten och se om den kommer förbi det stadiet. I så fall borde ju någon av dom vara trasigt, annars är det moderkortet.
Hmm... nu funkade det, nu hittade den allt igen... det är som att något är glappt eller nåt.
Syrran sa att den började funka bra på kvällen, sambon min har bott hos mor och far, och sa att den aldrig funkar på dagen, men att den kan igång på kvällen.
De är som att den är morgontrött.. höhö.. :)
Men dock har den aldrig gått igång direkt, utan efter några on - off - on - off , typ 4-5 försök så kan den funka bra..