Skickat. :)
Officiella iPhone-tråden!
827 svar · 108 313 visningar · startad av Bire · sida 41 av 42
Frågan, av Bire
Finns redan ett par iPhone-trådar, men ingen för oss som redan köpt & vill lära oss mer samt få tips & tricks! Jag fick min svarta 16GB i går & är grymt imponerad iaf, behöver nu lite tips på applikationer som gör mitt liv än mer fluffigt! Ex en torrent-klient vore mysigt + ett vettigt sätt att publicera på blogger.com förutom E-post, samt ett enkelt ftp-program.
Läs frågan i sin helhet →Byta upp mig?
Jag har idag en gammal iPhone 3G som min arbetsgivare betalat.
Den börjar ju kännas rätt seg och nu har vi fått ett "erbjudande" att själva köpa nyare smartphones om vi har lust mot bruttolöneavdrag, bland de vi kan välja finns iPhone 4 16GB inkl något skärmskydd för 6 813kr. Eftersom det betalas med ett bruttolöneavdrag så blir det riktiga priset som belastar mig ca 3 065 kr.
Drygt 3 000 för en iPhone 4 känns ju som ett attraktivt pris, men å andra sidan så innebär det att jag betalar för något som arbetsgivaren annars normalt står för. Så mitt dilemma är om jag ska slå till och betala med egna pengar för ett arbetsverktyg som arbetsgivaren annars står för, enbart för att få en iPhone 4?
Är iPhone 4 så bra att jag ska gå i från mina principer att inte köpa "arbetsverktyg" för egna pengar?
Inga Androidtelefoner fanns med i erbjudandet tyvärr.
Av dina två val så känns det enda väldigt enkelt. Att byta från en 3G till en 4 är det enkla valet. Hade jag själv stått med en 3G och inga bindningstider ellet annat bök så känns bytet till en 4:a rätt väg att gå. Det skiljer sig ändå en del mellan dem, prestanda inte minst. Hade det varit en 3GS hade det känts lite mer tveksamt, den känns ändå förhållandevis rapp även med iOS4.
Vad gäller bruttolöneavdraget så vete tusan. Jag håller med dig. Köpa arbetsverktyg för egna pengar? Nja.
Hade jag själv stått med en 3G och inga bindningstider ellet annat bök så känns bytet till en 4:a rätt väg att gå. Det skiljer sig ändå en del mellan dem, prestanda inte minst. Hade det varit en 3GS hade det känts lite mer tveksamt
Jo, det är så jag resonerar också efter att ha klämt på kompisars 3GS och 4:or. Hade jag haft en 3GS hade jag inte uppgraderat tror jag, men min 3G är ju hopplöst seg i jämförelse med både 3GS och 4:an. Sen är kameran och filminspelningen verkligen ljusår från vad både 3GS och 4:an presterar
Vad gäller bruttolöneavdraget så vete tusan. Jag håller med dig. Köpa arbetsverktyg för egna pengar? Nja.
Precis, det är mer en principfråga. Jag har dock möjlighet att kvittera ut en standardtelefon från jobbet, som i dagsläget är en Xperia X10 Mini, så det är ju inte så att jag är tvingad att lägga egna pengar på en telefon, men jag är inte så sugen på en sån. Det optimala hade ju självklart varit om arbetsgivaren gav mig en iPhone 4 rakt av, men eftersom det inte ser ut att hända på ett tag så tror jag nog att jag kommit fram till att jag betalar själv för att få en 4:a.
X10 mini kör väll "Android OS 1.6" ? Visst gammalt och 2.2 är kul :)
När det gäller bruttolönavdrag, kolla så att det inte påverkar något annat (bidrag och liknande).
Det var en diskussion i samband med HemPC att det påverkade bidrag och pension eftersom dessa oftast bygger på bruttolönen.
När det gäller bruttolönavdrag, kolla så att det inte påverkar något annat (bidrag och liknande).
Det var en diskussion i samband med HemPC att det påverkade bidrag och pension eftersom dessa oftast bygger på bruttolönen.
Jo, det påverkar ju pensionen, men det är ytterst marginellt.
Märkte idag att mina egna etiketter för nummer i kontaktboken har försvinnit från min telefon (4:an med senaste uppdateringarna)
Tidigare, när jag la till dem för nått år sen, så kunde man ju skriva egna etiketter genom att gå in och ändra i kontakten men det verkar inte gå längre. Jag har allt synkat via google och exchange och på googlekontot kan jag ju ha egna etiketter och allt ser bra ut där, men på telefonen syns det inte. Ändrar jag dock en etikett till nått som redan finns i telefonen, t.ex. Mobil eller Arbete, så kommer det direkt upp i telefonen.
Har Apple tagit bort funktionen att ändra till egna etiketter helt enkelt? :(
Så har det hänt för första gången! Jag fick problem med Ajfånen :(
Fick inte igång wifi. Stängde av/på wifi, av/på flygplansläge. Men icke!
Omstart var enda lösningen :(
Fick inte igång = funktionen gick inte igång eller den lyckades inte ansluta?
Lyckades inte hitta något nät att ansluta till (hemmanätverket).
Inte routern som strulade då?
Nee, datorerna gick klockrent mot accesspunkten. :)
Ett tips önskas till min Iphon.
Hallå.
Jag skulle vilja skriva bokstäverna med en liten pinne istället för med fingrarna,. Har testat lite olika material men det går inte. Körde med en sk. pinne på min gamla PALM Tunsten.
Det skulle underlätta för mig med en liten pinna av ngt slag, pga av att jag är synskadad. Någon som har ett tips ??
Hallå.
Jag skulle vilja skriva bokstäverna med en liten pinne istället för med fingrarna,. Har testat lite olika material men det går inte. Körde med en sk. pinne på min gamla PALM Tunsten.
Det skulle underlätta för mig med en liten pinna av ngt slag, pga av att jag är synskadad. Någon som har ett tips ??
Skärmarna på moderna smartphones är oftast värmekänsliga istället för tryckkänsliga. Så du behöver ha något som avger värme. Jag har hört att det finns vissa specialgjorda handskar, men det kan ju hända att det finns "pinnar" som avger värme också.
Hallå.
De flesta moderna touchskärmarna har en kapacitiv skärm vilket innebär att det du använder för att peka på den måste kunna leda ström (t.ex. ditt finger). Men det finns speciella "stylus" utvecklade för iPhone. Om du söker på "iPhone stylus" på google kommer du få massor av träffar. T.ex. denna: http://tenonedesign.com/stylus.php
Någon som har tips om en bra FTP-klient?
Är det nån som vet hur jag ska få in en "shared" google calendar in i min kalender på iphone4?
Jag har lyckats få in min privata google-kalender, men i den så kommer inte dne delade som jag har via jobbet med. (den är däremot med i webversionen).
På min Android-lur funkade detta klockrent.. men det vägrar lösa sig på iphonen..
Har testat skapa ny kalender med ics-länken på google-kalenderinställningarna men det går inte.
Är det nån som vet hur jag ska få in en "shared" google calendar in i min kalender på iphone4?
Jag har lyckats få in min privata google-kalender, men i den så kommer inte dne delade som jag har via jobbet med. (den är däremot med i webversionen).
På min Android-lur funkade detta klockrent.. men det vägrar lösa sig på iphonen..Har testat skapa ny kalender med ics-länken på google-kalenderinställningarna men det går inte.
Om du ändrar språket till engelska kommer det fungera. Efter du lagt in kalendern är det bara ändra tillbaka igen.
Om du ändrar språket till engelska kommer det fungera. Efter du lagt in kalendern är det bara ändra tillbaka igen.
Funkade inte..
Funkade inte..
Den här gick jag efter
To sync with “others calendars” I go to http://m.google.com/sync (remember to log in first) and like Ira, I got the same message: “Google sync is not supported for my device”. So, I click on “change language”, and select “English”. Then, I can select wich “other calendars” I want to sync with my iphone.
Saxat från http://www.iphonedownloadblog.com/2009/06/30/how-to-sync-google-calendar-with-iphone-calendar/
Jag kanske missförstår dig?