MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Multitaskingen fungerar inte som riktig multitasking, där programmen verkligen ligger i bakgrunden och kör, utan består snarare av några bakgrundstjänster som utvecklare kan använda. Detta för att minska risken för sämre batteritid/prestanda.
http://developer.apple.com/technologies/iphone/whats-new.html#multitasking
/R Mitt Gmail-konto och min insynkade Google-kalender fungerar fint.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
muskot skrev:
Mitt Gmail-konto och min insynkade Google-kalender fungerar fint.
Kör du G-kontot som Exchange?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggMin kalender försvann också efter uppdateringen, och jag har inte hittat var/hur jag kan utnyttja multitaskingen, kan någon berätta för mig?
Däremot gillar jag mapparna, och den gemensamma inboxen är en najs feature som jag inte kommer att använda speciellt mycket. Däremot att den hanterar konversationer istället för enskilda meddelanden gillar jag speciellt! Inboxarna blev MYCKET mer överskådliga.
Nu glömde jag såklart den hemma idag, så jag kan inte leka med den förrän ikväll, men men...
StefanBergfeldt skrev:
..., och jag har inte hittat var/hur jag kan utnyttja multitaskingen, kan någon berätta för mig?
Dubbeltryck på hemknappen.
Tackar! Ska testas ikväll!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggNu verkar Google-synkningen rulla igen men jag upplever den som ohyggligt seg. Eller så är det bara mina kalendrar som är feta med onödiga möten och annat tjafs. Mailen fungerar i alla fall så då betecknar jag det som att vi är på bananen igen.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
Dryden skrev:
Kör du G-kontot som Exchange?
Har olika setup för kalender och Gmail, eftersom jag tidigare hade problem med e-posten när den kördes som Exchange. E-posten fortfarande fungerar fint, men nu när jag testat lite mer ingående märkte jag att nya poster i Google-kalendern inte längre dyker upp i telefonens kalender (alla gamla poster finns dock kvar).
Dryden skrev:
Dubbeltryck på hemknappen.
Kan dock vara värt att nämna funktionen är ganska oanvändbar än så länge, eftersom väldigt få appar har uppdaterats med multitaskingstöd.
muskot skrev:
Har olika setup för kalender och Gmail, eftersom jag tidigare hade problem med e-posten när den kördes som Exchange. E-posten fortfarande fungerar fint, men nu när jag testat lite mer ingående märkte jag att nya poster i Google-kalendern inte längre dyker upp i telefonens kalender (alla gamla poster finns dock kvar).
Ja, och en-två kalendrar av de jag har fungerar inte heller, däremot dök mina prenumerationer upp. Det kanske bara är så att man ska avvakta dagen.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inläggJag hade en helt tom adressbok efter uppdateringen men jag tjatade till mig mina kontakter igen genom att öppna och stänga adressboken om och om igen. Jag misstänker att det var lite tryck på Googles synktjänst när alla synkade iPhones ville ha kalender, kontakter och mail samtidigt. :p
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggSom tur var så syncar jag ganska ofta med datorn så för mig tog inte lång tid att få in iOS4. Har inte sett några buggar.
Däremot är det lite märkligt att man blir glad av så basala saker som att kunna byta bakgrund, skapa mappar och göra spellistor. :p
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggByta bakgrundsbild har jag inte saknas alls, skapa spellistor har jag inte heller saknat eftersom jag matat in egna spellistor från iTunes. Men det kanske ändrar sig nu då.
Buggar har inte jag heller upptäckt, även om SMS-delen ibland uppträder lite märkligt (den hoppar upp till toppen av historiken utan, vad jag kan se, någon anledning). Annars är jag nöjd. Elbolagen också, för den suger lite mer batteri än tidigare. ;)
Web-Tor skrev:
Dryden skrev:
Dessutom betydligt tunnare än föredettingarna.
Jag undrar om dessa 3 mm kommer att märkas med tanke på att den inte har samma rundade baksida.
Nu finns det en rätt och upp och ner jämförelse mellan 4an och en 3GS.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.329110/forsta-exemplaren-av-iphone-4-har-levererats
Hur sorterar jag mina fotografier? Nu liggar alla i ett album som heter "Kamerarulle"
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggBilderna du tar sorteras kronologiskt och går inte att ändra. Så vitt jag vet.
Varför har den stöd för album om den bara har stöd för ett album?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggI iPhoto kan du skapa och synka olika album. Hur det fungerar i Windows eller andra OS än OSX vet jag inte.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggJag testade just att fota efter uppgraderingen och det var en rejäl skillnad i snabbhet. Wow! Men sedan går man in och läser länken nedan och då kommer ju iPhone4-suget fram en aning.
http://feber.se/iphone/art/181602/iphone_4_levereras_recenseras_/
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inläggSjälv valde jag att nedgradera på min 3G. På tok för slött. Har ominstallerat två gånger och hårdstartat om telefonen men det var ohållbart slött med iOS 4 så nu kör jag 3.1.3 igen! Utan multitasking så kändes det inte nytt ändå :D
Har läst drösvis med trådar om folk som upplever samma sak. Men snart har man ju en iPhone 4 så skit samma :e
För er som vill nedgradera:
http://www.wonderhowto.com/how-to-downgrade-your-iphone-from-ios-4-back-3-1-3-377414/
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggiOS 4 gav extremt bättre prestanda i min 3GS iaf.