Nämen, är du tillbaka här och trollar? Det var ett bra tag sen, men ingen har saknat dig. :)
Officiella iPhone-tråden!
827 svar · 108 320 visningar · startad av Bire · sida 12 av 42
Frågan, av Bire
Finns redan ett par iPhone-trådar, men ingen för oss som redan köpt & vill lära oss mer samt få tips & tricks! Jag fick min svarta 16GB i går & är grymt imponerad iaf, behöver nu lite tips på applikationer som gör mitt liv än mer fluffigt! Ex en torrent-klient vore mysigt + ett vettigt sätt att publicera på blogger.com förutom E-post, samt ett enkelt ftp-program.
Läs frågan i sin helhet →micke_nkpg skrev:
Det brukar förutsätta att orginalet är bra ;) vilket iphone inte är.
...därför att...
Hmmm... min polare köpte nyss en 120Gb iPod. Han ville ha massor av musik från min iTunes i den. Så vi packade upp, anslöt till min dator (Mac) och jag la över ett par Gb. Det var alltså första gången den öht användes.
När det var klart tänkte vi alltså plugga in den i hans PC så han kunde lyssna medans den laddade. Men se, det gick ju inte. Alltså, jovisst kunde vi fysiskt ansluta den till hans dator. Men tydligen hade den formaterats efter Mac OS, för hans dator (Win XP) sa att den inte kunde användas utan att formateras igen. Å då försvinner ju alla låtarna.
Alltså: Hur fan gör vi nu? Går det inte att använda en iPod BÅDE på Mac och PC? Tips, snälla.....
Man kan se din iPod som en extern hårddisk. Aldrig provat med en iPod, men borde fungera lika som en extern hårddisk. Värt ett försök kanske?
OS X kan både läsa NTFS och FAT. OS X kan däremot inte skriva som NTFS, vilket gör att du får problem om du ska föra över filer åt båda hållen (mellan Windows och OS X).
En lösning är att formatera din iPod som FAT i OS X. En annan lösning är att installera programmet MacFUSE för att få full kompatibilitet med filsystemet NTFS.
Hoppas det kan hjälpa dig. Som sagt, aldrig provat på en iPod.
K@llen skrev:
Man kan se din iPod som en extern hårddisk. Aldrig provat med en iPod, men borde fungera lika som en extern hårddisk. Värt ett försök kanske?
OS X kan både läsa NTFS och FAT. OS X kan däremot inte skriva som NTFS, vilket gör att du får problem om du ska föra över filer åt båda hållen (mellan Windows och OS X).
En lösning är att formatera din iPod som FAT i OS X. En annan lösning är att installera programmet MacFUSE för att få full kompatibilitet med filsystemet NTFS.
Hoppas det kan hjälpa dig. Som sagt, aldrig provat på en iPod.
Jo, det stämmer ju. Minns nu att jag hade strul med ett USB-minne som jag ville fylla med mp3:or i våras. Formaterade till vafan-det-nu-är (FAT32?) på Macen, men det funkade inte i stereon ändå.
Då formaterade jag till samma, men i en PC. Å då plötsligt funkade den både i Macen, PC:n och i bilstereon.
Tack för påminnelsen! Ska testa sen!
Någon som lyckats att jailbreaka en 2.1 och hur ?
Frågar därför att jag haft min i 24 timmar och är en jävla idiot som skulle uppskatta hjälp. :birp
Spook skrev:
Frågar därför att jag haft min i 24 timmar och är en jävla idiot som skulle uppskatta hjälp. :birp
Varför ska du jailbreka den? Vilket OS sitter du på? PwnageTool eller QuickPwn är det du letar efter iaf. Här hittar du länkar och information om båda: http://blog.iphone-dev.org/
Jag kör Vista Ultimate
Jag fick köra tillbaka min till 2.0.2
Kör telefonen via telenor nu, jailbreakad och uppdaterad till 2.1
Spook skrev:
Kör telefonen via telenor nu, jailbreakad och uppdaterad till 2.1
Du har 2G versionen?
Jag blev precis klar med en trevlig mod på mina lurar. Jag uppskattar inte riktigt ljudkvaliteten i standardlurarna men gärna vill använda micen och den praktiska låtbytarknappen på sladden, så jag följde den här guiden och har nu ett par Koss Porta Pro med handsfreemojäng. :)
Någon som har koll på hur man byter sms-signal med mera ?
Jag har en .amr som jag vill använda mig av...
Du kan inte byta sms-signal tyvärr, endast ringsignal, men bara till ett visst format som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter, men det har tagits upp i tråden tidigare.
.mp4 tror jag det blev när jag gjorde om en mp3:a till ringsignal. Men som sagt, som Poffe säger så går det inte att byta SMS-signal.
Jo det går med en jailbreakad. Du får gå in och byta ut en av de befintliga med din nya.
Ändra SMS-ringsignal på din iPhone, guiden.
http://www.iphoneinfo.se/andra-sms-ringsignal-pa-din-iphone/