webForumDet fria alternativet

Att köpa ny TV, vad gör man?

Ljud & bild

4 svar · 697 visningar · startad av Bjuufaren

Medlem sedan okt. 2003108 inlägg
Frågan#1

Dags för fotbolls-EM och ny TV. Kul, tänkte jag. Men, den senaste veckan har jag suttit 400 timmar framför datorn i jakt på den ultimata TV:n. Jag har läst på Prisjakt, Min Hembio, Sweclockers, IDG.se/testcentret, TrustedReviews och allt vad det heter, och jag är inte alls klokare än innan. Snarare tvärtom faktiskt. Ja, förutom att plasma verkar vara bäst när man ska kolla sport.

Ena minuten hittar man en modell som verkar passa perfekt, för att i nästa minut läsa att den sågas på någon annan sajt.

Jag känner att paniken närmar sig. Med bara några dagar kvar har jag fastnat för, för att sedan helt välja bort, bland annat Samsung LE-40M86, Samsung LE-40F86 (låg bäst till i söndags), Panasonic PX80, Panasonic PZ70 (låg bäst till igår), LG P6000, Sony KDL-40W4000, m.fl., m.fl. Som ni ser handlar det om 40-42" med pris under ca 12-13000 kr, och det är mest tv och film som gäller (ej spel, ej koppla till dator).

Vad gör man? Kastar tärning?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Var i ungefär samma sits för ett halvår sedan. För min del blev det en Panasonic PX70, kom helt enkelt fram till att jag föredrog bilden på plasma framför LCD och att full-HD var en smula onödigt, särskilt om man som jag kollar en del på SD-material.

Såg en annons för några veckor sedan att Media Markt sålde 42"-modellen av PX80 för 7990 kr, känns lite som ett kap. :)

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Satsade själv på en LCD från LG som jag är helnöjd med, men enligt "alla" är nog en Panasonic den bästa panelen idag.
Du kommer aldrig att hitta en panel som bara har positiva omdömen. Smaken är som baken och det är dina egna sätesmuskler som måste avgöra vad just du uppskattar mest!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Precis som muskot så blev det en Panasonic, men en PV70. Skillnaden mot PX är att den senare har en ner eller mindre meningslös inbyggd digitalbox. Jag är toknöjd med min och har sett få andra som piskar den, framförallt vad gäller svärtan. Och priset på 80n för inte ens åtta lax är... bra! Köp!

Medlem sedan okt. 2003108 inlägg

Tack för synpunkterna. Håller med om att PX80 verkar schysst och riktigt prisvärd. Får väl anse att den ligger bäst till just nu då, och hoppas att jag inte kommer på andra tankar (igen)... :bire

304 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
168 ms — ändringar (db)