Ja, vad ska man tycka? Bra eller anus att Telia fick Apples iPhone?
Jag hade hoppats på tele2 eftersom jag själv har det. Men sett till täckning och att få ut maximal kapacitét ur telefonen så kanske Telia gör det bäst.
Vad tror ni priset landar på? Ifall man binder sig 1 år?
Jag tror 3 blir en andra operatör i Sverige som får rättighet att sälja den. Det är inget exklusivt kontrakt Telia har fått. 3 före Telia alla dagar i veckan - oavsett tjänst.
Jag tror 3 blir en andra operatör i Sverige som får rättighet att sälja den. Det är inget exklusivt kontrakt Telia har fått. 3 före Telia alla dagar i veckan - oavsett tjänst.
Öhm, jo? Det är visst exklusivt.
Inte heller svarar han på frågor om de förhandlingar som ledde till att just TeliaSonera och inte någon av de andra operatörerna fick kontraktet med Apple.
Det har spekulerats en längre tid vilket svenskt bolag som ska bli operatör för och sälja Iphone i Sverige och Norden.
Inte ens anställda får veta något om avtalet eller vad det innebär för prissättning, releasedatum och så vidare. I enlighet med ett centralt mail som gick ut idag får inte heller spekulationer med kunderna förekomma, utan man ska sonika hänvisa dem till presstjänst på ett 020-nummer (dvs, döda iPhone-samtalet med kunden).
Jag hoppas verkligen man har stoppat in 3G, allra helst HSDPA i Europavarianten, allt annat känns som ett snedsteg.
Hade det varit ett exklusivt avtal med Apple hade det stått i pressmeddelandet.
Det finns ingen tvekan bakom att Telia Sonera har fått hårda direktiv om vad exakt de ska skriva i sitt pressmeddelande, precis som det Orange skrev. Att det inte skulle vara exklusivt är rena spekulationer och det finns ingen tyngd bakom den förutom fallet i Italien. Hur Apple alltid har fungerat så skulle jag tro att det är exklusivt, speciellt när olika partners har fått gå ut med pressmeddelande.
Och att det är 3G-versionen som kommer till Sverige är jag säker på, även om även det är en ren spekulation.