webForumDet fria alternativet

T9-problem. Vill ta bort vissa ord.

Mobiltelefoner

2 svar · 568 visningar · startad av Brantis

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg
Frågan#1

Av någon anledning föreslår min telefon "et" när jag ska skriva "du" och "jbn" när jag ska skriva "kan".
Otroligt irriterande. x(

Vad jag har förstått så ska telefonen vara såpass smart att den ska föreslå den vanligaste kombinationen jag brukar använda, men jag lovar, jag har a-l-d-r-i-g skrivit jbn i något meddelande. Inte ens när jag varit full.

Kan man på något sätt gå in och radera ord i ordlistan?
Jag har en Nokia N73.

R/
Enligt en tråd på Nokias hemsida så går det inte ta bort ord från ordlistan.
http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message?board.id=smartphones&message.id=27674&query.id=124634#M27674
Om det är sant så finns det åtminstone ett par miffon på T9-utvecklingsavdelningen.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Jag vet inte varför det är så, men jag kan bara verifiera att Nokias T9 suger väldigt hårt på den punkten. Jag har liknande problem med icke-existerande, aldrig förut använda, ord som ersätter ardagsuttryck som nästan kommer med i varje SMS. Följer tråden med spänning ;).

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det där förekommer på SE-sidan också, vid längre ord föreslås de mest märkliga och högeligen outtalbara bokstavskombinationer tills man sätter sista bokstaven och rätt ord dyker upp. Men ofta är inte alla böjningar av ett ord med och då när man sätter sista bokstaven blir det nåt goddag yxskaft av alltihop. :l

Inte riktigt i linje med topic, men T9 verkar heller inte funka optimalt överallt...

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)