Blev lite nostalgisk och har letat ihjäl mig efter ICQs meddelandesignal, ni vet den "OH-OH!", vill ha den som meddelandesignal på mobilen.
Nån som vet om den finns? :q
(Kalla mej inte nörd!)
34 svar · 4 283 visningar · startad av Kimsan
Blev lite nostalgisk och har letat ihjäl mig efter ICQs meddelandesignal, ni vet den "OH-OH!", vill ha den som meddelandesignal på mobilen.
Nån som vet om den finns? :q
(Kalla mej inte nörd!)
Nördfaktor, men jag tror det är dags att byta SMS-signal. Tack Tydal! :birp
*bytar*
tydal skrev:
Jag är på flygande fot och kan inte konvertera till mp3, har du möjlighet att slänga upp en sådan variant också? :)
Det är i sånna här lägen man önskar att man hade en biltelefon!
andyoumaydie skrev:
http://adarkmind.net/trams/MessageSound.mp3
Där finns den som mp3:a.
Tackar tackar! :) Men nu e ju jag så trög så jag vet inte hur jag får in den i mobilen haha! :r
Kimsan skrev:
Tackar tackar! :) Men nu e ju jag så trög så jag vet inte hur jag får in den i mobilen haha! :r
Kan du surfa med mobilen är det bara att knappa in adressen till filen i webbläsaren så kommer den att laddas hem.
Inlagd :)
Dryden skrev:
Kan du surfa med mobilen är det bara att knappa in adressen till filen i webbläsaren så kommer den att laddas hem.
Ah! :i Tack! Nu e den inlagd! :)
Thanks!ettaetta
Inlagd! (y)
Så klart man kör med den där som meddelande signal
Fast mp3:an blev inte så bra. Den hugger av ljudet i slutet. Kan du inte göra om?
Åh, vilken nostalgi och vilken bra idé! :e
Här har ni Tydals version fast i mp3-format: http://www.l2arts.com/MessageSound.mp3
Inlagd! :)
Den hugger inte av nåt ljud för mig?
LeonLs version låter mycket bättre faktiskt.
Menar ni att det finns telefoner som inte tar wav-filer? Wav är ju okomprimerat och mycket lättare att spela upp än mp3.
Eftersom filen var så liten (9 kB) såg jag ingen anledning att komprimera den i och med att det försämrar ljudkvaliteten utan att man direkt tjänar något på det.
Min fil är originalet, hämtad direkt från ICQ-programmet.
Tydal, min mobil kunde spela upp wav-filen men av någon anledning gick den inte att välja som meddelandesignal.