Sökte lite fort runt men kan inte hitta något intressant.
Är ute efter en FM sändare så att jag kan ha min iPOD i bilen.
Volvo har slutat med att eftermontera iPOD dockor men måste finnas något annat som jag kan ha tills jag får min nya bil och där jag har jag beställt en docka, vill inte ha HC som BLR har, då jag redan har GPS samt display för mobilen så det kan vara bra om man ser ut också :e , tacksam för tips.
FM Sändare t. iPOD
6 svar · 441 visningar · startad av Vatos Locos
Jag köpte en ZAP på teknikmagasinet. 149 kr, billig och bra faktiskt. Går till allt dessutom. Finns ju specialbyggda också...
Jag har en iTrip och jag klagar inte alls.
Du kan ställa in vilken frekvens du vill till skillnad från en del andra märken som bara har ett fåtal förprogrammerade frekvenser, den laddar iPoden samtidigt (gör väl de flesta iofs) och i övrigt har jag inget att anmärka på. :)
Ljudkvalitén ska jag inte uttala mig om eftersom det varken gör till eller från i min gamla skramliga 240 :e men cd-kvalitet kan du glömma eftersom det trots allt är en analog radioöverföring från sändaren till radion. ;)
Av de jag provade, som fanns på marknaden för ett år sedan var iTripen den som gav mig bäst ljud i bilen. Då ska det ärligt sägas att bra är det inte, och ändå vill jag nog mena att jag inte är särskilt kräsen vad gäller ljud i bilen, det är liksom bara bakgrundsljud, men ändå är det inte nog för att man inte ska störa sig...
Men det är nog olika från bil till bil också, beroende på avstånd till antenn o andra yttre faktorer.
Då blir det att köpa en iTRIP på väg hem.
Så länge ljudet är ok så är jag nöjd eftersom det är en temporär lösning.
Tackar för tipsen.