webForumDet fria alternativet

Tips på bra/snygg datorväska

Datorhårdvara

11 svar · 744 visningar · startad av sgtpepper

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg
Frågan#1

Min datorväska håller på att gå sönder, så jag ska beställa en ny och behöver lite tips för det finns ju hur många som helst att välja mellan.

Här är min önskelista:

• Slittålig
  • Bra skydd för datorn (jag flänger runt mycket i jobbet och har alltid datorn med mig)
  • Snygg (den jag har nu är ful)
  • Praktisk (bra, genomtänkta förvaringsutrymmen)
  • Bekväm (måste gå att ha på ryggen på bra sätt då jag ofta kör MC till jobb)

Några tips? En väska av typ messengerbag som även har bärremmar för att bäras som ryggsäck vore perfekt.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Vad heter den där Metallictypen då? Är det inte rätt?

Lasp skrev:

Vad heter den där Metallictypen då? Är det inte rätt?

Jag vet inte riktigt vilken väska du menar?

Är det Boblbee-väskorna du menar (som finns i metallicfärg) så är de onekligen bra när det gäller stöttålighet och funkar som extra ryggskydd på MC, men dom är lite för stora för min smak och även en aning för dyra för att jag ska kunna få igenom det på jobbet utan krångel.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Jag gillar väskorna från Booq. Själv skaffade jag mig en Booq Vyper Exo i somras och är fortfarande helnöjd. De har en hel del olika varianter, och det är bra kvalitet.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

sgtpepper > Lasp Är det Boblbee-väskorna du menar Ja precis Kolla den wilda
Men är de så hiskeligt mycket dyrare?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Om du klarar av hemsidan tycker jag att du ska kolla på Crumpler.

Medlem sedan juni 2001845 inlägg

Jag har en rygga från Haglöfs som jag är väldigt nöjd med, finns för 12", 15" och 17". Dom gånger man inte behöver ha datorn med sig så kan man ta ut "datorinsattsen".
Sen är det ju inte ett minus att Haglöfs kan det där med ryggsäckar... :P

Tack för tipsen! Crumpler såg rätt trevlig ut och finns att beställa via vårt interna beställningssystem, kanske får bli en sån. Frågan är hur den är att bära tungt i?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag gillar min STM-väska (har en Small Alley). Vet inte om det finns någon modell som passar dig, dock:

http://www.stmbags.com.au/home

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

sgtpepper skrev:

Tack för tipsen! Crumpler såg rätt trevlig ut och finns att beställa via vårt interna beställningssystem, kanske får bli en sån. Frågan är hur den är att bära tungt i?

Jag tycker generellt sett att Crumplers grejer är bra men det skiljer säkert mellan modellerna.

muskot skrev:

Jag gillar min STM-väska (har en Small Alley). Vet inte om det finns någon modell som passar dig, dock:

http://www.stmbags.com.au/home

Skitsnygga! Men dom verkar inte säljas i Sverige?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Macoteket har en del i alla fall, vet inte om det finns fler butiker i Sverige som har STM.

Jag beställde min från Radtech.us eftersom det blev sjukt mycket billigare än hos Macoteket.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)