webForumDet fria alternativet

Vad vill jag ha för ny mobil?

Mobiltelefoner

50 svar · 2 894 visningar · startad av :stefan: · sida 3 av 3

Frågan, av :stefan:

Det är dags! Efter att min kära Nokia 6280 börjat tackla av (ner-knappen har lagt av vilket gör handhavandet lite knepigt ;)) och bindningstiden går ut om en vecka är det dags att ge sig ut i djungeln igen. Men vad vill jag ha? \- 3G är ett absolut krav. Kolla mail och sånt gör jag inte, men surfar gör man ju ibland. \- Möjlighet att lägga upp egna genvägar. \- Kamera är en kul grej men ska

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Hade 6120 haft WLAN skulle jag redan köpt den (trots att jag inte har råd och att det är emot min princip att aldrig ersätta en mobil som fortfarande funkar).

Den välkände och internationellt erkände mobilgurun ( :OO) OlleBoops råd är alltså - KÖP!!!

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Visserligen lite datavarning men Nokias E61 är jag kanonnöjd med, grymt smidigt tangentbord och en massa nödvändiga funktioner samt en batteritid som slår det mesta på marknaden.
Har även ett humant pris nu när den har funnits ett tag, har redan beställt en i också.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

:stefan: skrev:

Syrran har just skaffat en SE 650i och den verkar rätt vettig, smarta små knappar, ingen jävla pinne :e, anständig kamera och så vidare.

Den verkar riktigt schysst! Blev nästan sugen på att köpa en tills jag såg... att den har fotolampa istället för blixt!!! Öhhh!? Varför liksom! För att det är en T-serie och inte en K-seriens telefon? Sjukt skumt...

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

JoakimE skrev:

..mycket intressant tråd detta, själv sugen på en ny nalle, nuvarande mobilen (K610i) fyller ju trots allt 1 år och 1 månad imorn, då är det hög tid för en ny en ;)

Själv har jag snöat in lite på Nokias E65 efter att från början ha vart väldigt inne på en P1i :)

Blev en P1i för min del i alla fall.. :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag ville tydligen ha en T650i för jag gick hem från Gallerian igår med en sån. Blå givetvis. ;)

Lugn Dryden, jag höll mig borta från The PhoneHouse... :e

/red
Förresten verkar SonyEricsson inte själva hålla reda på alla modeller de har. Slår upp första sidan i instruktionsboken och möts av följande text: "Grattis till din nya Sony Ericsson K650i."

K..? :moose

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Grattis till mineralglaset. Du kan väl meddela här om ett halvår hur det har stått sig, rent repmässigt. :)

Det var faktiskt en sak som jag hade i skallen när valet väl föll, inget plastskräp!

Men vi får väl se som sagt. ;)

Såhär snart två år senare kan man konstatera att det var en slagtålig liten lur! (y)

Den externa högtalaren började glappa efter något halvår, men trevligt nog när jag skickat den på service fick jag en sprojlans ny telefon i utbyte! :)
Lite färg har gnagts bort från knapparna, men i övrigt är den som ny. Mineralglaset är såvitt jag kan se fullständigt orepat efter 1½ års hårt leverne. Inget knarr eller gnek från skalet heller, så är det nån som är på jakt efter en begagnad 3G-lur på Blocket rekommenderas denna varmt!

Om jag bara sluppit det eländiga Ericsson PC Suite för att synka kontaktlistan hade den varit perfekt. :e

Så här några år i efterhand men...
http://fma.sourceforge.net/

För att synka kontaktlistan menar jag. Plus skicka SMS och annat bök. Körde det själv mot min K610 och även C702 om jag inte minns helt fel. Just skriva SMS på datorn över blåtand är faktiskt något jag saknar med iPhonen jag har nu.

Kul förresten att den har hållt i sig såpass bra och mineralglaset var därmed riktigt bra. Nice!

Dryden skrev:

Så här några år i efterhand men...
http://fma.sourceforge.net/

Nätack, körde det redan på T68-tiden och gudars vad buggigt det var. Så lär det ju vara fortfarande. ;)

Mot min gamla T630 buggade det förvisso ibland men mot K610:an var det riktigt stabilt faktiskt. Annars får du väl skaffa en Mac och köra BluePhoneElite, alternativt iSync. Fungerar dock bäst mot Nokia, av de jag testat.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)