Jag har problem med min K800i som ibland tappar nät, och inte lyckas återansluta förrän reboot.
När detta sker ser det ut som att jag har nät, men ingen kan ringa till mig, och jag kan såklart inte ringa ut heller.
Det går också väldigt mycket batteri när telefonen är i detta läge - som om den lägger massor av energi på nätsökning.
Så fort jag startar om telefonen blir allt som det ska - och det kan börja droppa in sms som kommit under tiden, osv.
Min fråga är egentligen: är det 3s fel, eller är det min telefon det är fel på?
Har någon annan liknande problem, antingen med 3 eller med SE K800i?
Jag ska försöka uppgradera mjukvaran i min telefon, men om någon har ett bra svar åt mig så blir jag glad.
Att K800i:n inte är jordens mest stabila telefon så rekommenderar jag en mjukvaruppdatering, om det finns någon sådan för din lur (vem vet, du kansk redan sitter med senaste versionen och då blir det ju lite värre).
Jag vet inte vilken version av mjukvaran jag har - jag vet bara att det inte är den senaste. För en tid sedan sökte jag efter uppdatering med telefonen och fann en ny version - däremot laddade jag inte hem den då eftersom det inte är helt billigt att ladda hem en massa megabajt direkt till telefonen. Jag har varit på väg att uppdatera mjukvaran vid ett flertal tillfällen sedan dess - men det har aldrig blivit av... Jag ska försöka komma ihåg det i kväll.
Har du inte kabel till datorn? min W850i och min w950i och min M600i uppdaterar jag via datorn... iofs måste man installera pc(crap)suit då men det kan det vara värt.
Har du inte kabel till datorn? min W850i och min w950i och min M600i uppdaterar jag via datorn... iofs måste man installera pc(crap)suit då men det kan det vara värt.
Jo, det är därför det dröjt med uppdateringen. Jag sitter aldrig vid datorn när jag kommer på att "just jävlar". Men man behöver inte uppdatera via PC Suite - uppdateringarna har en eget installationsprogram.
Jo, det är därför det dröjt med uppdateringen. Jag sitter aldrig vid datorn när jag kommer på att "just jävlar". Men man behöver inte uppdatera via PC Suite - uppdateringarna har en eget installationsprogram.
JOdå, uppdateringen gick bra - men resultatet vet jag inget om än. Jag har inte haft några problem sedan jag uppdaterade - men det betyder inte så mycket. :)