webForumDet fria alternativet

NAS med Tomcat och Java

Programmering

3 svar · 605 visningar · startad av Vaionixx

Medlem sedan juli 20076 inlägg
Frågan#1

Tjenare, Nu har jag läst runt på nätet och hittar inget som uppfyller mina krav tänkte höra om någon här kanske har koll på en NAS som uppfyller mina krav.

Det jag vill ha är en NAS med minst 1TB som har inbyggd Torrent, FTP, Webserver så långt finns de massa olika typer men jag letar efter en som jag kan köra tomcat på och java. Så jag utveckla mina java web-apps och lägga upp där för alla att se är det någon som känner till någon färdig NAS som klarar de? den ska oxå helst vara tyst, dra lite el och alstra så lite värme som möjligt.

En ITX burk med fedora skulle nog gå bra oxå så om någon vet ett företag som säljer en tyst färdig ITX burk så får ni gärna nämna det oxå.

Tack
Markus

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Välkommen till wF Modern elektronik hade en artikelserie som syftar på något liknande. Har du kollat in denna:
http://excito.com/products.html

Tack. Jepp har kollat in Bubban men har lite små problem gällande den.
Java eventuellt jetty lr tomcat server ska gå att köra på den.
Men eftersom jag tänkt att använda den både som Webserver och lagra filer på den så är 750 gigs varianten lite liten för mig Iof skulle jag lungt klara mig på 2st bubba men då drar priset iväg en bra bit. Tyvärr kör den på PATA diskar så allternativet att hitta en PATA disk på 1TB verkar både bli dyrt och svårt.

Några andra förslag på NAS/ITX burkar som man kan använda sig av?

Tack
Markus

Tänkte bara säga att jag är tacksam för hjälpen och verkar som jag hoppar på en Bubba iaf har hittat externa kontrollkort usb ide sata för linux som borde göra de enkelt för mig att koppa in en större disk. Sen fick jag oxå veta att under vintern så ska de komma en SATA bubba.

Tack
Markus

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)