webForumDet fria alternativet

Förgrening till ljudutgång

Ljud & bild

9 svar · 978 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Var på Classe för några månader sedan och skulle köpa en förgreningskontakt till 3.5mm stereouttag. Vi bytte den två gånger för när vi kopplade in två hörlurar till den så fick vi bara ljud i varsin hörlur. Jävla skit alltså. Vi gick därifrån utan en fungerande förgreningskontakt.

Nu undrar jag vad man ska köpa för adapter för att få ljud i alla hörlurar.

Har kollat på den här:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=9624846

Men känner inte för att köpa något från Classe igen. Alternativt om jag går dit och prövar den i butiken...

Några förslag?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ha, jag hittade en sån här (fast lite nättare) när jag flyttstädade idag - synd att jag inte hittade den för tre år sen när jag letade efter den, inte hittade den och köpte en ny.

Du kan få denna om du vill, den funkar garanterat - dock måste man trycka rätt hårt tills det klickar. :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Hos Kjell & Co finns denna. Vi har märkt att om man brukar våld när man trycker in hankontakten kan blecket vrida sig
Denna fungerar dock bättre. Eftersom det kan vara olika styrka så använder jag de lurar som har högst volym eftersom jag är älsdt ;-)

5/6,3 / 37184 Kolla detta atrikelnr

3,5 ha till 2x3,5 ho stereo
Hörlursförgrening. 20 cm.
Hörlursförgrening. 3,5 mm Hane stereo till 2 st 3,5 mm Hona stereo.

Längd: 20 cm.

:stefan: skrev:

Ha, jag hittade en sån här (fast lite nättare) när jag flyttstädade idag - synd att jag inte hittade den för tre år sen när jag letade efter den, inte hittade den och köpte en ny.

Du kan få denna om du vill, den funkar garanterat - dock måste man trycka rätt hårt tills det klickar. :)

Fan det är ju exakt en sån jag har! Eller... hade. Såg den för ett tag sen men nu är den borta. Har aldrig prövat att trycka sådär hårt. Så nu blir jag störd på att jag inte hittar den. :e

Återkommer.

silfver skrev:

Fan det är ju exakt en sån jag har! Eller... hade. Såg den för ett tag sen men nu är den borta. Har aldrig prövat att trycka sådär hårt. Så nu blir jag störd på att jag inte hittar den. :e

Återkommer.

Min är ju lite mindre än den där, en naturligt ganska trekantig form - men den finns här tills i helgen, då flyttar den med mig till Stockholm. ;)

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

En sån där har jag med och den funkar bra för mig. Det var dock ett tag sedan jag använde den (och nu vet jag inte var den är ;) ).

Jag hittade den! Och om jag tryckte dit kontakterna riktigt hårt så fungerade det. Lustigt att jag inte prövat det innan. :p Tack för tipset :stefan:!

Lite våld löser alla problem. :e

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Lite våld löser alla problem. :e

Och går det inte med lite får man ta till mer. :h

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

M@gnus skrev:

Och går det inte med lite får man ta till mer. :h

nä då sparkar man uta bara helvete så vet man att de aldrig kommer o funka

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)