webForumDet fria alternativet

Hjälp mig välja TV!

Ljud & bild

3 svar · 418 visningar · startad av colione

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag ska införskaffa mig en tv i storlek mellan 32 och 43 tum. Min budget ligger på runt 10000 (jag kan alltså lägga på lite till). Det var ett tag sen jag var insatt i LCD/plasma kriget.
Jag bor i hus med com hems standard-utbud.

Min fråga är: vad ska jag välja? Tips mottages tacksamt. Apparaterna i fråga får gärna ha nån form av utseende också. ;)

Red. Ska väl lägga till att jag vill ha en tv som stöder HD.

Medlem sedan mars 20011 346 inlägg

Jag är ingen expert på Tv-apparater, men jag är väldigt nöjd med min Fujitsu-Siemens 40" LCD.

Den simulerar dock 1080i via 720 (1366x720)...men tycker det är klockren bild tilsammans med min HD-box från Canaldigital.

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Jag köpte en Samsung LE-40S71BX i förra veckan och är helnöjd. Klockren bild för de pengarna. TV-nörden skulle nog inte köpt den, men man får vad man betalar för, och med denna TV:n får man mycket för pengarna tycker jag.

Tänk på att Samsung har 100% pixelgaranti på alla deras skärmar som slutar med ett X (Importerade av Samsung Sverige).

Dessutom rekomenderar jag dig att hålla dig borta från okända märken på t.ex. Netonnet etc. Beställde själv en Andersson 32" från Netonnet för ett tag sedan, men den skickades tillbaka då bildkvalitén är usel om man jämnför med vad du får för samma peng hos de stora tillverkarna.

My two cents..

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Hmm, ser intressant ut. Skulle dock vilja ha en tv med dvi. Men en converter är nog kke inte så himla dyr. ;)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)