webForumDet fria alternativet

Hjälp

Webbservrar

6 svar · 468 visningar · startad av tony2k

Medlem sedan maj 20078 inlägg
Frågan#1

Jag behöver lite rådgivning :P. nu är det såhär att jag har "fixat" en netgear fs105 och problemet är att bara en dator fungerar när istucken i switchen, någon som vet hur man fixar detta problem om båda är inkopplade vill bara en komma åt internet :/

Eller om ni vet hur man portforwardar en dedicated counterstrike server på en dlink 604 tack på förhand.

Srry för den dåliga stavningen hej och hå svenska 2 :D

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Vad sitter framför Swtichen?

Bara modemet

jag vill kunna hosta Counterstrike server på min server dator , men min dlink tillåter tydligen inte forwardningen av någon konstig anledning. Men det står att man kan kontakta isp levrantören bla bla bla men det fattar jag ingenting utav endå :/

så jag testade att skaffa en netgear fs105 :/

Det du behöver är en router, en switch kan inte dela på internettrafiken ifrån modemet.

men hur gör jag då jag har router men den vill inte det jag vill kan du något om hur man forwardar portarna på dlink 604 ? :S

https://www.portforward.com , vet jag men det står följande

The [3] will not allow you to forward enough ports, to run [4]. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end.

Logga in i routern, klicka till port forwarding, fyll i de portar som du vill forwarda och spara. Tyvärr har jag ingen så framför mig så jag kan inte förklara mer, men maunalen borde ju beskriva det bättre, om du har tappat bort den så finns det att ladda ner på https://www.dlink.se

jag tror jag löste problemet :P hehe jag hade helt enkel kollat på hur man forwarda counterstrike , men skulle igentligen kolla steam server ;P men tack för din/er hjälp :)

618 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
475 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
475 ms — ändringar (db)