webForumDet fria alternativet

Rekommenderad skrivare?

Program & appar

10 svar · 753 visningar · startad av Adestro

Medlem sedan feb. 2007161 inlägg
Frågan#1

Söker en skrivare i A4 format av enkel modell med någon eller några av följande gränsnitt: Ethernet, blåtand eller WLAN. Behöver bara skriva ut text så behöver inte vara någon superkvalité, hellre ett bra pris.

Vad har ni för tips? Är väldigt tacksam för hjälp!

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Lexmark E120N med ethernet 1000:- :)
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=84585

Ser mycket intressant ut, tack! :)

Det optimala vore om även scanner fanns integrerat, fast då får man nog hoppa upp lite i pris. =/

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Tänk på att ofta när man köper billig skrivare så är färgpatronerna svindyra istället...

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Danny skrev:

Tänk på att ofta när man köper billig skrivare så är färgpatronerna svindyra istället...

Om man nu skall vara helt ärlig är det nog fel att bara kalla vissa bläckpatroner svindyra. Möjligen är bläckpatronerna till billiga skrivare mer svindyra än andra, men alla bläckpatroner är idag ruggigt dyra. Så dyra faktiskt att om man tar literpriset så ligger det i snitt runt 20 000,- enligt en artikel jag läste förra veckan. Den enda substansen som de hittade som var dyrare var heroin. Självklart var det en överdrift, men faktum är att literpriset på systemets dyraste drycker inte är i en närheten av literpriset för skrivarbläck.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Coccozz skrev:

Om man nu skall vara helt ärlig är det nog fel att bara kalla vissa bläckpatroner svindyra. Möjligen är bläckpatronerna till billiga skrivare mer svindyra än andra, men alla bläckpatroner är idag ruggigt dyra. Så dyra faktiskt att om man tar literpriset så ligger det i snitt runt 20 000,- enligt en artikel jag läste förra veckan. Den enda substansen som de hittade som var dyrare var heroin. Självklart var det en överdrift, men faktum är att literpriset på systemets dyraste drycker inte är i en närheten av literpriset för skrivarbläck.

De är dyra ja. Men det är skaplig skillnad. Till min IP4000 kostar en 15 ml patron 59:- (för EN färg). Men då räcker det väldigt länge faktiskt. Jag tycker det brukar skilja rätt mycket och det skadar inte att kolla upp innan. Om man skriver ut en del så kan det bli skitdyrt om patronerna är dyra.

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Därför brukar jag köpa bläck från Handyink.se , lite bängligare, men lönar sig för en fattig student! Använder iofs bläckpatroner UTAN chip, då så att säga! :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

nu ska Adestro skriva ut text att då välja en bläckstråle skrivare vore vansinnigt, laser är det enda vettiga valet.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Danny skrev:

De är dyra ja. Men det är skaplig skillnad...

Men jag påstod inte att det inte var skillnad, jag påstod bara att det vore faktamässigt fel att bara kalla några bläckpatroner för svindyra när allihop är svindyra. Därmed inte sagt att det finns patroner som är mindre svindyra och andra patroner som är avsevärt mycket mer svindyra. Men eftersom alla är svindyra kan man inte kalla bara en grupp svindyra, IMHO.

Tack för alla svar!

Ja jag ska endast ha den till att skriva ut text och enkel grafik, såsom fakturor, enklare form av reklamblad.

Det vore ypperligt om det var skrivare och scanner i ett, men det kanske ändå blir bäst att köpa skiljda produkter?

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg

Jag rekommenderar dig att köpa en laserskrivare.

För ca fem år sedan köpte jag en canon lbp-810, den tillverkas nog inte längre, som hade stått som skyltex. Vill minnas att jag betalde runt en tusenlapp för den då. Kommer tyvärr inte ihåg varifrån jag köpte den.

Men iaf, jag har fortfarande inte bytt toner i den ännu. :)
Och jag vill nog mena att den har använts lite mer än vad som skulle kunna anses som 'normalt' hemmabruk.
Nu vet jag ju iofs inte var du ska använda den, men jag kan helt klart rekommendera en laserskrivare.

/*red. Den har iofs varken blåtand, ethernet eller wlan kompabilitet, men det har säkert kommit nya modeller med sånt ;) */

/Patrik

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)