webForumDet fria alternativet

Erfarenhet av Boxer med inomhusantenn?

Bredband & telefoni

3 svar · 2 667 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Jag går lite i Boxertankar eftersom kabeltv-utbudet suger och jag vill inte sponsra värdelösa Tele2vision mer än absolut nödvändigt. :bla
Eftersom jag har kabel-tv kan jag inte utnyttja antennuttaget utan då är det egen antenn som gäller.

Så hur petigt är det med att man ska ha "fri sikt" mot tvmasten egentligen? Jag bor för all del nästan högst upp i kåken men husen står tätt på Torpa och jag drar mig lite för att skruva upp nåt på balkongen.

Masten står på Bondberget en dryg halvmil bort och stan är platt så det är ganska så fritt trots allt.

Så är det nån som kör inomhusantenn och Boxer? Vad tros? :q

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

:stefan: skrev:

Så är det nån som kör inomhusantenn och Boxer? Vad tros? :q

Jag har då aldrig haft några problem med vanlig "bordsantenn". Om du funderar kan du kanske låna hem en boxer av nån bekant och kolla signalkvalitén själv? Tar väl max 2 minuter att göra och i värsta fall kostar en billig utan kortplats typ 300-400 kr..

Medlem sedan mars 200713 inlägg

Har perfekt bild med vanlig bordsantenn, det kan vara lite sämre bild på 4:an om det snöar lappvantar...

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Gå in i din lokala affär och förklara läget. Det är öppet köp i två veckor på boxerabonnemang, även om man inte gärna vill säga det... ;)

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)