Har funderat på att köpa nytt nu sedan jag flyttat hemifrån. Abstinensen blir för stor när man inte har något att spela på.
Har läst igenom tidigare trådar om elpianon och diverse fast de flesta är antingen lite utdaterade eller för dyra.
Som jag har tänkt har jag råd att lägga ca 5000:- men gärna en bit mindre om det går.
Vad finns det för alternativ, från billigt till "dyrt"->(5000). Jag är inte riktigt säker på vad jag letar efter men ett realistiskt set med vägda tangenter samt pedaler skulle vara trevligt. Tror dock detta ligger i den något högre prisklassen.
Att kunna spela in till datorn måste man också kunna, men är inte i behov av några direkta effekter på synthen förutom ett rent, snyggt vanligt pianoljud ifall man vill spela utan datorn.
Något som har lite tips, ev. någon gyllene mellanväg?
Är lite brådis ;) Drar iväg igen på Söndag och vill helst ha lite klarhet om hur jag ska göra då.
Har funderat på att köpa nytt nu sedan jag flyttat hemifrån. Abstinensen blir för stor när man inte har något att spela på.
Har läst igenom tidigare trådar om elpianon och diverse fast de flesta är antingen lite utdaterade eller för dyra.
Som jag har tänkt har jag råd att lägga ca 5000:- men gärna en bit mindre om det går.
Vad finns det för alternativ, från billigt till "dyrt"->(5000). Jag är inte riktigt säker på vad jag letar efter men ett realistiskt set med vägda tangenter samt pedaler skulle vara trevligt. Tror dock detta ligger i den något högre prisklassen.
Att kunna spela in till datorn måste man också kunna, men är inte i behov av några direkta effekter på synthen förutom ett rent, snyggt vanligt pianoljud ifall man vill spela utan datorn.
Något som har lite tips, ev. någon gyllene mellanväg?
Är lite brådis ;) Drar iväg igen på Söndag och vill helst ha lite klarhet om hur jag ska göra då.
Ah! Jag är också väldigt intresserad av detta. Elpiano/Keyboard/Synth och i samma prissegment hade jag tänkt mig. Anslagskänslig klaviatur är givetvis en självklarhet.
Har varit inne och kollat i stan men lyckades tyvärr inte hitta någon opartisk säljare som faktiskt kunde informera lite om vad som finns (oväntat). Detta är iaf resultatet, dvs de funktioner som skulle vara treliga.
Vägda tangenter
77-88 tangenter
Effekter förutom vanlig efterklang och sustain är inte så viktigt. (vet fortfarande inte hur det funkar, om man kan ha pedaler till)
Kunna koppla till datorn.
Under 5000 (verkar rimligt efter vad jag sett idag).
Imorgon, torsdag, 17-22 har Musikbörsen nattrea då de säljer ut demoex och produkter som t.ex. blivit kantstötta. Är man där i tid så kan man hitta riktiga fynd!
Jag ska dit! :)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25