Jag är väldigt sugen på en k610i. Tycker den är mkt fin och verkar för det mesta ha fått positiv kritik... Men jag läste att det var en 3G telefon idag.
Jag vet nästan ingenting om dethär med 3G... Det enda jag vet är att man kan ha videosamtal med varandra.
En kompis till mig har en 3G telefon med 3-abonnemang. Och den har tjorvat ganska mycket, men vi bor ju i norrland (piteå), kan det vara därför?
Jag har Halebop, och det står 3G på mitt lilla SIM-kort, visst kan jag då använda telefonen? Kommer det att tjorva lika mkt för mig som för min kompis även fast jag har annat abonnemang?
Finns det någon nackdel med 3G? Blir det dyrare? Blir telefonen långsam?
Snälla hjälp mig, vet inte alls hur jag ska göra, om jag ska köpa telefonen eller inte. Den jag har nu är helt kaputt, så det är ganska bråttom med en ny telefon. :l
Ja, du kan nyttja 3G-tjänster med ditt Halebopkort som du har idag. Täckningen är den samma som Telias täckning, täckningskarta hittar du på telia.se. Vad gäller priser för videosamtal så hittar du dem hos Halebop. http://www.halebop.se/halebop/prices?level3menu=1?topmenu=2&level2menu=3
Täckningen mellan Tre och Halebop kan skilja sig åt, men hur mycket vet i alla fall inte jag.
Om telefonen inte har 3G-täckning så ska den automatiskt gå över till GSM-nätet, och du kan även ställa in den på att enbart köra GSM om du nu inte är sugen på 3G-tjänsterna alls.