webForumDet fria alternativet

Uppgradera modem ZYXEL 660 H (Firmware)

Program & appar

6 svar · 1 388 visningar · startad av Riffles

Medlem sedan juni 2000974 inlägg
Frågan#1

Har ett Zyxel 660 H modem och försöker uppgradera det via firmware.
När jag startar filen som det gäller så kommer ett felmeddelande upp: Converted with the demo version of ExeZip Converter, now expired. Exeting.
Det är alltså en fil som packar upp sig av sig självt, men som inte fungerar som den ska. Men problemet ligger väl inte hos mig, utan hos den som skapat filen, eller?
Detta gäller då Telia 24/1. Hur har ni andra gjort?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det låter mer som att det är programmet som försöker packa upp filen det är fel på, som verkar vara en demoversion som passerat utgångsdatum.

Jag har tagit hem de senaste versionerna av WinZip och WinZip Self-Extractor, så det felet är det inte?
Det är en självuppackande uppgraderingsfil som kommer från Zyxel och som ska fungera. Det ska inte vara några som helst konstigheter med en sådan fil tycker jag.
Har läst en del på nätet om några som har uppgraderat med samma fil och de är nöjda med resultatet!

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Länk till filen?

Låter ju som att Zyxel gjort ett misstag, men det verkar samtidigt konstigt om de sitter och packar sina firmware-uppdateringar med en demoversion av nån programvara.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Du kan ju alltid pröva WinRAR i stället för WinZip.

Har packat upp filen och den visar 4 filer som ligger i samma mapp.

upgrade.exe
_340SR3b3.bin
_340SR3b3.rom
config.txt

När jag kör upgrade så blir det ett fel: "The configuration files are not found. Please contact with the system manager!"

muskot skrev:

Länk till filen?

Låter ju som att Zyxel gjort ett misstag, men det verkar samtidigt konstigt om de sitter och packar sina firmware-uppdateringar med en demoversion av nån programvara.

ftp://ftp.zyxel.se/Prestige%20660H_triple%20play/firmware/Uppgraderingsguide_Ny_Uppgradering_till_660H_TriplePlay_2006_08_29.zip

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)