webForumDet fria alternativet

Trasigt memmorystick

Datorhårdvara

6 svar · 407 visningar · startad av mayday

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg
Frågan#1

Mitt minneskort som en kompis köpte med från kina va trasigt
minnet är ett memmorystick duo Pro på 2gig.

Skickade in minnet till Sony men fick besked om att det inte var ett original utan en välgjord kopia. så blev inget utbyte eller reparation

Problmet är att jag kan spara ca 1.3gig på det allt över de försvinner eller blir korupt. jag har tpy 700mb som ja inte kan använda

Någon som har något tips om hur man kanske kan fixa de själv eller nått,
värkar långsökt men nått kanske funkar så kom med ider eller tips

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Känner inte till några metoder för det.. sorry .. men någon annan kanske har! :) Snöra och köpa nytt! :P

kosta bara 300kr så inte så illa men snopet endå liksom

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Nu vet jag inte var kompisen köpte kortet men om det är inhandlat på en marknad eller liknande så är det väldigt vanligt att kortet inte har så stort utrymme som det ska ha.

köpt i en afär
är en exakt kopia på ett sony memmorystick

kollar man egenskaper för minnet så visar de 2gig men efter ha kopierat ca 1200-1300mb så får man diverse i/o fel

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Aha, jag har läst på fotosidan.se att det är vanligt att bli lurad på marknader. Tydligen räcker det inte med att stoppa i kortet i en dator eftersom det även där står att det ska vara en viss storlek, som inte stämmer. Fast det verkar inte vara så i ditt fall.

i mitt fall e minnet skadat,
tänkte om de va vissa sektorer som va paj så man kan markera dom så aparatur inte använder dom ... är ni me på hur jag menar?

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)