webForumDet fria alternativet

Vill kunna envägssynka min mobil...

Webbutveckling

6 svar · 562 visningar · startad av dannegrun

Medlem sedan juli 20047 inlägg
Frågan#1

Hallå!

Jag har letat och letat men inte riktigt fått någon klarhet i om mitt problem nedan går att lösa.

Jag har både en jobbmobil och en privat mobil. Nu är det så att jag synkar dessa separat, jobbmobilen med jobbetoutlook och privata mobilen med hemmaoutlook. Grejen är den att jag gärna skulle vilja ha in jobbkalendern i den privata mobilen utan att synka över mitt privata till outlook på jobbet.

Min fråga är därför om någon känner till något program eller tilläggsprogram till outlook som kan hantera envägssynkning (synka jobbmobil -> hemmaoutlook utan att synka hemmaoutlook -> jobbmobil)? :)

Tack på förhand,

/Danne...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Allt hänger på vad du har för mobiltelefon och modell.

Med Nokias Pc-suite till min 6280 kan jag bestämma helt vad som ska synkas och i vilken riktning. (y)

Jag har Sonyericsson. M600i privat och K610i på jobbet.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Vad jag vet kan du skapa olika profiler. Du kan också klargöra om det skall synkas båda vägarna eller åt bara ett håll.
Det du frågor om bör gå.

Kan du nämna något speciellt program där det går att klargöra vilket håll man ska synka eller var i Sonyericsson PC suite som man hittar inställningen?

Menar du att jag ska skapa olika profiler i Outlook?

Tack

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Nej PC suite frågar efter vilken profil som skall användas.

Jag tror att jag har hittat en fullösning så länge, tills det kommer ett synkprogram för Sonyericsson-mobiler där jag kan välja envägssynkning som det verkar gå hos Nokia enligt Stefan ovan.

Jag skapar undermappar till kalendern på min privata PC och ställer in att jobbtelefonen ska synka med undermappen Jobb och privata ska synka med undermappen Privat. :)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)