Hej, jag köpte ett USB minne (Kingston DataTraveler 1GB) för 1 månad sedan. Har använt det en del och fungerat fint hittills. Nu skulle jag föra över en hel del foton för att ta med och visa så börjar det strula.
Jag kan bara få in 389 MB med foton så kommer det upp ett fönster som heter: "Fel vid kopiering av fil/mapp" och i fönstret står det: "Det går inte att kopiera bildnamn. Det går inte att skapa katalogen eller filen."
Varför nu det då?
Om jag tar bort en bild och kopierar in en annan så fungerar det med den bilden men inga fler. Jag kommer inte över 389 MB.
Jag har ju köpt ett usb minne med just 1 GB för att jag skulle kunna ta med mig många bilder...så fungerar det inte. Jag vet inte om det varit fel från början, jag har nog inte fyllt minnet så mycket som jag försökte göra nu.
Tack för förslaget men tyvärr fungerade det inte. Jag högerklickade på minnet, valde formatera och fick upp ett fönster. Där finns det Kapacitet: 982 MB, Filsystem: FAT (förvald) eller FAT32, Storlek på allokeringsenhet: Standardstorlek (ingen valmöjlighet). och sen Formateringsalternativ: Snabbformatering, Aktivera komprimering (går inte att välja), Skapa en MS-DOS-startdiskett (går inte att välja).
Samma sak efter formateringen: kommer inte längre än 389 MB.
Det är trasigt ... verkar va vanligt nu förtiden ... har samma problem med mitt memmorystick på 2gig ... sitter o väntar på att dhl ska hämta upp de nu..
Vore jag dig skulle ja maila kingston´s support o få de utbytt