webForumDet fria alternativet

Remote kabeln

Program & appar

10 svar · 579 visningar · startad av mr.mainline

Medlem sedan feb. 2003777 inlägg
Frågan#1

jag undrar om det är någon som vet vart kan kan dra remote kablen från slut stegen,då jag har en orginal stereo i min bil så kommer jag inte åt remoten i huvud enheten, jag har hört att man kan dra den direkt till tänningen, är det svårt att fixa eller finns det fler sätt??

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

frågan är vad som skickas i kabeln .. är de bara en 230-0.1v så borde det gå

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

det kan gå en extra remote till antennstyrning om du har tur...

ok ,hur hittar jag den isåfall?

inte riktigt mitt område det här. Men om det finns så går den antingen bak till där antennen sitter och har du inte teleskopantenn så är den oansluten, eller så är den inte ens framdragen. Men det borde ju sitta så man kan göra ett påstick efter "huvudenheten", öppna och kolla lite. Vad menar du med att du inte "kommer åt"? Isåfall får du kapa sladden och sätta en skarv och där gå på med din remote.

Saab 9-3 ss är inte byggd för att man ska kunna bygga om den men eget ljud:-) ,för det första så sitter anntennen på taket, och när jag ska ta mig in till huvudenheten så är det special kablar som jag inte vågar röra in, allt är datastyrt. men jag har en fusebox där bak, och där måste jag ju kunna hitta något.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

fins väll isokontakter o köpa -- för du lär väll inte gå loss med avbitartång hoppas ja

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Du kan göra det enkelt. Antar att du har slutsteget i skuffen, då är det mycket smidigare att dra remoten till bakljusen, som är på så fort du har tändning.

Vet inte om det hjälper så mycket, men du kan ju kolla lite på mina bilder här:
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=141758

har testat alla kablar som går till bakljusen, där går in 4 kablar, jag fick igång steget med en av dom,men tyvärr var det till bromsljuset, men då slog steget av efter ett par sek, är det någon som har något förslag på varför sleget stängs och var mer jag kan dra remoten?

så var det för mig med, att steget slogs av efter en stund, jag kom på att det var pga en remotekabel som jag inte vet vad den går till, så den drog jag ur bara och då funkar det! :) ...står om det i min tråd där... kan kanske prova med ett relä sådär...

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)