Dags för en ny mobiltelefon. Och dagens abonnemangspriser är rätt lockande för mig som student, man kan få råd med nån modernare telefon..
Comviq är det väl som gäller och deras webbutik har många fina erbjudanden med riktigt bra priser, dock så saknas en och annan modell som jag har tittat närmare på, de lite dyrare varianterna dvs.. Modeller som är av intresse är väl t.ex. Nokia N93, Qtek S200 mfl mfl.. Kan också ta emot tips på andra telefoner i samma pris/funktionsklass! :)
Jag har letat runt på många nätbutiker men det är förhållandevis få som har telefoner med abonnemang tyvärr.. Så frågan är om ni känner till några såna butiker?
Ah, där ser man.. De hade rejält med utbud, ja. Men dock fortfarande ganska långt ifrån Comviqs egen webbutiks priser.. Fattar inte hur de kan ha så låga priser. :o
Ah, där ser man.. De hade rejält med utbud, ja. Men dock fortfarande ganska långt ifrån Comviqs egen webbutiks priser.. Fattar inte hur de kan ha så låga priser. :o
Fler? :)
Det blir nog svårt att matcha dera priser, skulle tippa på att de har en rejäl subvention på sina telefoner och därmed kan hålla låga priser.
En av förklaringarna ligger nog i att Comviq kör med förhöjd månadsavgift de första 18 månaderna. Således kostar SonyEricsson K750i, som jag snabbtittade på, 1801:-. Det torde vara fullt jämförbart med t.ex. Telias "Mobil till vänner" för 1448:-.
Ska man jämföra priserna är det väldigt viktigt att titta på exakt vad man kommer att få betala, annars blir jämförelsen lite snedvriden. :)
Sant. Men om man tittar på de dyrare modellerna blir det genast mycket dyrare hos Telia (tyvärr). Nokia N73 med "Till vänner" blir totalt 5837:- medans den hos Comviq med "Kompis" blir 4077:-.
Vilken uträkning! :birp Tack. :)
Nej, det skiljer väl kanske inte så farligt mycket om man lägger fram det sådär, men jag har inte så mycket pengar att slänga upp på en gång sådär så.. Plus att jag är student och får således (via csn-kortet) också 40% rabatt på Comviq Kompis månadsavgift. :) Kör sedan e-faktura så blir det ännu en slant billigare.. Värdefullt för mig som student, även om jag helst skulle köra Telia då Comviq's täckning inte är alltför utspridd upp över bergen här i norra dalarna. :l
Edit: Inte att förglömma.. Det följer också med ett 1GB-kort hos Comviq, lär väl vara värt en 300 kr i alla fall..
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25