caze skrev:
Vad är plusvarianten för något?
Har för mig att dessa går att skriva över.Precis som det är på
CD skivor som har + efter sig. :q
10 svar · 1 048 visningar · startad av caze
caze skrev:
Har för mig att dessa går att skriva över.Precis som det är på
CD skivor som har + efter sig. :q
Nädu... nu var du allt ute och cyklade... det är RW-skivor som går att skriva över, om det var det vi menade?! (återskrivbara). Finns både +RW och -RW.
Annars är det bara olika standarder, +'en brukar i regel vara något bättre tycker jag det känns som. Men i praktiken spelar det inte så stor roll. De flesta brännare klarar båda formaten. Kolla här för mer info:
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#4.3
Danny skrev:
Annars är det bara olika standarder, +'en brukar i regel vara något bättre tycker jag det känns som. Men i praktiken spelar det inte så stor roll. De flesta brännare klarar båda formaten
Och jag tycker tvärtom ;) Gillar - mer :)
- har fler sektorer än +
DVD- är mer kompatibla med olika typer av spelare.
DVD+ kan användas för att göra en "äkta" rom.
Danny skrev:
Nädu... nu var du allt ute och cyklade... det är RW-skivor som går att skriva över, om det var det vi menade?! (återskrivbara). Finns både +RW och -RW.
Annars är det bara olika standarder, +'en brukar i regel vara något bättre tycker jag det känns som. Men i praktiken spelar det inte så stor roll. De flesta brännare klarar båda formaten. Kolla här för mer info:
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#4.3
Så var det.Jag blandade ihop detta. :x
Ja precis... - rymmer något mer, men + brukar ha mer "avancerade" egenskaper (som t ex högre hastighet (?) och DL)
Okej... En följdfråga: Går det att bränna 5-8 GB på någon typ av DVD-skiva?
Ja, dual layer-skivor. Finns i både dash- och plusutförande. Men tänk på att inte alla (framförallt lite äldre) DVD-brännare kan bränna DL-skivor.
muskot skrev:
Ja, dual layer-skivor. Finns i både dash- och plusutförande.
Bra, kan en vanlig DVD-brännare bränna dessa skivor? Det är inte två sidor på skivan som används då utan samma eller?
De flesta nyare kan det, men inte alla. Man använder bara en sida av skivan, ja. :)