webForumDet fria alternativet

Registrera Navman ICN 530

Program & appar

9 svar · 983 visningar · startad av fisken02

Medlem sedan aug. 2001181 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag har idag köpt en GPS navigator, en Navman ICN 530. Det följde med kartor över hela Europa, men för att kunna installera dom på GPS:en så måste man först registrera dom på Navmans webbplats, och det är här problemen börjar.
Dom vill att jag skall knappa in numret på cd-fodralets baksida. MEN, dom vill ha 16 siffror och på cdfodralet så är finns det bara 15 siffror.
Finns det nån som har haft samma problem?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Nej, fast jag har en Navman 570 PIN eller något liknande. Fick du inte med något minne med kartorna förprogrammerade? Det fick jag, jag har inte brytt mig om CD-skicorna som följde med.

Jo, det fick jag med. Men jag var ju så jävla redig så jag uppdaterade GPS:en med den senaste programvaran det första jag gjorde, och då försvann allt som var förinstallerat. Och nu är jag supersugen på att åka ut och prova, men det går ju inte. Och supporten är stängd :-(

Ah, surt...
Jag har ju en handdator med inbyggd GPS, det kanske inte du har? Annars kan man ju nollställa den och börja om från början.

Detta är en ren GPS-navigator. Men eftersom jag körde en uppdatering så flashade den om hela minnet så allt är borta :-(
Jag kan ju inte vara den enda med detta problemet? Helskumt. 1 siffra för lite på registreringsnyckeln. Både på kartorna och programmet. Jag har kollat som en tok, och det är det enda nummer som finns med, så jag måste ju har tagit rätt nummer.

Efter att ha pratat med supporten så visade det sig att det fanns en enkel lösning. Tydligen är det så att de skivor som följer med om man köper en navigator inkl. kartor, redan är registrerade tillsammans med GPS:ens serienummer. Det var bara att gå in i SmartST (programmet som följer med GPS:en) och klicka på /Verktyg/Hämta registreringsuppgifter från Navman.

Fast det hade ju inte jag sett såklart...

Bra att det löste sig!

Medlem sedan dec. 199950 inlägg

Jag har också en navman 530 som jag uppdaterade det första jag gjorde men mitt problem är inte kartorna utan språket!

Svenska språket försvann och allt är nu på engelska! Går jag in bland inställningarna så kan jag inte göra något språkval, fältet är helt tomt, inte ens engelska står där.

Du fick inget problem med det??

Nä, det funkade bra för mig. Var bara kartorna som strulade.

Medlem sedan dec. 199950 inlägg

Vad va det för support du pratade med? De som du köpte gps:en av eller, för jag kan inte hitta något supportnummer hos Navman att ringa.

Jag fattar inte hur jag kan få detta problem, jag har testat uppdatera från 3st olika datorer och jag har t.om bytt ut gps:en en gång men får fortfarande samma fel.

279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
146 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)