webForumDet fria alternativet

multifjärrkontroll till Pioneer DVD.

Program & appar

3 svar · 652 visningar · startad av Mattias Nordin

Medlem sedan dec. 20051 056 inlägg
Frågan#1

Hej alla tekniker.

Jag undrar om det är någon som har tips på en bra fjärrkontroll som kan styra min DVD-spelare. Nuvarande fjärrkontroll är trasig och det skulle kosta 1400 kr att köpa en ny. Har hört talas om tex logitecs fjärrkontroller som går att programmera för att styra det mesta...

Några tips på bra produkter ?!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vill du ha en att bara styra din dvd med eller en äkta multi som styr allt?

De flesta multifjärrar lär man upp "nos mot nos", dvs man behöver en fungerande fjärr till att börja med. Men vissa har massor av märken inlagrade och man ser i en lista vilken kod man ska knappa in för att aktivera just de signaler man behöver.
Tyvärr har jag inget bra tips eftersom min multi är av "nos mot nos"...

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag köpte nåt billigt skräp och den fungerar till TV, Video, Stereo, CD, Digitalbox men tyvärr inte till DVD-spelaren av nån anledning. Den är såndär man skriver en kod på, och finns inte apparaten i listan så kör man nåt läge där den provar olika kombinationer själv, då får man sitta och trycka på en knapp hela tiden, fungerar bra (föutom till DVD'n som sagt). Det är en "NSE URC22B-7". Har funderat på en ny och Philips har massa olika... från billiga till en som kostar över 3000 :) ...det finns på t ex Teknikmagasinet:
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=190068
(den där kan man dessutom tappa i golvet ;))

Medlem sedan dec. 20051 056 inlägg

Är det inte någon som har provat någon av följande?
http://www.logitech.com/index.cfm/products/features/harmony/SE/SV,CRID=2078

Vad jag förstår så ska man inte behöva lära dom med "nos till nos" överföring.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)