du skulle köpt en Pronto http://www.pronto.philips.com/ :D eller din kanske är generationen efter :)
Hej!
Jag köpte en fjärrkontroll för att styra alla mina elektroniska prylar. En Philips RC9800i. Svindyr, kostade 4000:- och jag kan inte konfigurera den som jag vill. Philips har ju lagt in en, enligt mig idiotisk, grej. Man måste lägga in "aktiviteter", såsom tex "Titta på DVD med denna TV:n", "Lyssna på radio", bla. bla.
Tanken är väl god, fjärren skall starta upp allting och ställa in allt på rätt ingång osv. MEN, det funkar ju inget vidare. Jag har tex en Boxer-mottagare, och för att stänga av den så måste man hålla ner "mute"-knappen i typ 3 sek, och det kan man inte ställa in på fjärren. Och om man vill växla mellan att titta på TV och DVD, så stänger den först av alla apparater för att sedan sätta på dom igen. Lite irriterande när man måste stänga av TV:n flera gånger/kväll bara för att man vill växla mellan film och DVD.
Finns det egenutvecklade program att köpa som man kan lägga in som firmware i fjärren? Jag kan ju inte vara ensam om att ha detta problemet? Är det nån som har en liknande situation, så är jag tacksam för svar.
Den absolut enklaste lösningen vore ju att kunna stänga av aktivitets-funktionen i fjärren, men det går inte tyvärr :-(