webForumDet fria alternativet

Alternativ till att surfa med mobilen?

Bredband & telefoni

9 svar · 452 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Vad finns det för alternativ om man vill surfa via mobilen. Om jag skaffar en 3G-telefon vore det ju bra om man kunde surfa med den, relativt billigt. Finns det några extratjänster eller liknande från operatöerna som erbjuder surfning med fri trafik eller åtminstone en rimlig mängd trafik som några GB? Är inte speciellt sugen på 15 kr / MB som det ligger på just nu med Tele2 som jag har.

Provade tidigare med min Mac och Sonyericsson men den har bara GPRS och det gick inte speciellt fort plus att det blev riktigt dyrt.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag har för mig att Tre har fri trafik upp till någon viss gräns. Annars kan du ju fråga runt hos grannarna om någon kan tänka sig att dela med sig av sin trådlösa uppkoppling gratis alt. för en liten symbolisk penning.

Jag tänkte mer på praktiskt surfande när man befinner sig på platser då Internet sällan finns. I bilen, båten, trädgården, café etc... Har trådlöst i hemmet så det är inga problem.

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

jag använder Opera Mini på min mobil, det funkar kalas.

http://www.opera.com/mini
bara att peka mobilen dit så laddar den hem programmet (100kb) och sen surfar man via det. Då går det gå in på ALLA sidor, eftersom de skickas komprimerade via norge.

Plus att man slipper asa med sig datorn..

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Köp en telefon med WLAN (WiFi?!), så kan du kanske utnyttja nån hotspot och köra trådlöst internet via mobilen!

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

jofawe skrev:

bara att peka mobilen dit så laddar den hem programmet (100kb) och sen surfar man via det. Då går det gå in på ALLA sidor, eftersom de skickas komprimerade via norge.

Tack för tipset.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

jofawe skrev:

...hmm... hur är den jämfört med Acess Netfront på K800i!? ...använder inte den så ofta iofs, mest för att läsa andra format som textfiler och sådant...

Danny skrev:

Köp en telefon med WLAN (WiFi?!), så kan du kanske utnyttja nån hotspot och köra trådlöst internet via mobilen!

Jag tror jag varit för otydlig. Jag har trådlöst nätverkskort och kan komma åt hotspots men vill också kunna surfa på andra ställen. Mjukvaran i mobilen ändrar inte speciellt mycket på det även om Opera låter bra eftersom jag bara vill använda mobilen som modem gärna med 3G så att det går fort.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

jofawe skrev:

Jag tackar även jag för tipset. ;)

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

silfver skrev:

Jag tackar även jag för tipset. ;)

...and so do I!

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)