webForumDet fria alternativet

lurstrul med 3

Mobiltelefoner

2 svar · 246 visningar · startad av Cassady

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Frågan#1

Efter att min telefon rök i samband med aresenals 1-0 mål i champions leaguefinalen förlängde jag mitt abbonnemang hos 3 och fick då en nokia 6280. En morgon vaknade jag och insåg att halva displayen tagit sitt liv eller något. Helt svart. Jag lämnade givevis in telefonen och räknade kallt med att den skulle gå på garantin. Efter ett bra tag hörde dom av sig från 3 och sa att felet orsakats av stötskada. Och om nu ingen smugit in i min lägenhet mitt i natten och slagit lite på telefonen för att därefter smyga ut igen har jag väldigt svårt att tro detta. Nu har desutom 2 kompisar fått exakt samma problem med sina telefoner (samma modeller). 1700:- vill 3 ha för displaybyte :( Min fråga är nu. Vad har jag för möjligheter? Får jag ut något av att stå på mig? Kan jag fixa det billigare någon annanstans? Ska jag ge fan i att kasta bra pengar efter dålig och alltså ge fan i luren? eller ska jag helt enkelt svälja min stolthet och pröjsa dessa 1700:-?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Överklaga, var på dom som fan, det brukar hjälpa. Skifta mellan att vara trevlig och otrevlig.
Vad har du för abbonnemang? Jag har en 6280 också och med abbonnemanget jag har så var absolut lägsta jag kunde betala för att bryta avtalet 2400 kr. Så för mig (eftersom det gått flera månader) så hade jag hellre gett dem resterande, kanske 1800 och avslutat abbonnemanget, sen gått in och tecknat nytt och fått en helt ny 6280 istället.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Okkido skrev:

Överklaga, var på dom som fan, det brukar hjälpa. Skifta mellan att vara trevlig och otrevlig.
Vad har du för abbonnemang? Jag har en 6280 också och med abbonnemanget jag har så var absolut lägsta jag kunde betala för att bryta avtalet 2400 kr. Så för mig (eftersom det gått flera månader) så hade jag hellre gett dem resterande, kanske 1800 och avslutat abbonnemanget, sen gått in och tecknat nytt och fått en helt ny 6280 istället.

Det där var ju en idé också! Tack för den! Mera sånt! (y) (y) :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)