Har kollat på denna telefon och det lutar att jag ska köpa en sådan, tänkte vänta in 990i men den verkar ju aldrig komma samt att jag sedan tidgare hade en Qtek 9100 och den är inget alternativ i dagsläget, så det skulle vara kul och se om det är någon här som har några erfarenheter av denna Nokia.
Tror att den skulle passa mig väldigt bra.
Jag köpte mig en i förra veckan. Måste säga att jag tycker att den fungerar över förväntan. Kan i princip allt, men Symbian känns inte helt logiskt (läs, det finns enormt mycket inställningar som ligger utspridda lite hursom). Oavsett kan jag säga, eftersom jag hade en Qtek 9100 i en vecka innan jag sålde den vidare, att jag tycker Symbian (s60 3rd edt.) fungerar minst lika bra som Windows, som även det är långt ifrån logiskt. Dessutom är batteritiden i E61 bra mycket bättre än i Qtek.
Den sköter sig själv vad gäller exempelvis Wlan, öppna webbläsaren och välj att ansluta via en acesspunkt och så startar WLAN-kortet, efter några minuter (inställbart) utan att det används stängs det genast av igen. Jag använde den ordentligt mycket första dagarna och fick den då att hålla ~40h non-stop. Nu har jag använt den mer normalt (för att vara mig, nån kvarts Wlan-surf, några SMS, ett par korta samtal, två avsnitt That's 70's Show och några låtar i högtalaren). Har fungerat i två tolvtimmarspass (avstängd den mörka halvan av dygnet) och batterimätaren visar fortfarande fullt.
Skärmen är en fullständigt fantastisk historia. Du kommer aldrig vilja gå tillbaka till 65k färger någonsin igen. Dock anser jag bruksanvisningen som dålig, likaså är tillgången på extra mjukvara (detta kommer dock, beror på att 3rd edt. är i princip nysläppt). Det är nog det viktigaste.
Jag rekommenderar den gärna. Den ser stor ut, men känns smidig både att använda och att ta med.
Var och kollade på den, har en SE910i sedan tidigare, tyckte inte M600i var snygg samt hade de funktioner som jag vill ha i min jobbmobil.
Priset är orelevant eftersom jag har behov av en ny mobil samt att den uppfyller vissa kriterier som jag har och behöver i mitt arbete.
Arbetar som managementkonsult och är ute och snurrar runt om i världen på olika uppdrag och behöver en "Blackberry" variant och då känns Nokian som ett bra alternativ.
Var och kollade på den, har en SE910i sedan tidigare, tyckte inte M600i var snygg samt hade de funktioner som jag vill ha i min jobbmobil.
Jag har en kamrat som haft praktik på ett företag där de bl.a. säljer mobiltelefoner. Han testade M600i och konstaterade att det tangentbordet var bland det värsta han varit med om. Då har han ändå testat i princip varenda modell som kommit ut sedan förra sommaren. Men självklart vänjer man sig...
Vatos Locos skrev:
Arbetar som managementkonsult och är ute och snurrar runt om i världen på olika uppdrag och behöver en "Blackberry" variant och då känns Nokian som ett bra alternativ.
På den här punkten kan jag tyvärr bara bidra med att jag inte får min mejl till att fungera överhuvudtaget. Varför jag inte får den att göra det är däremot en helt annan historia som jag inte har en aning om. En sökning på google visar tyvärr (för mig) att jag är tämligen ensam om problemet, så med största sannolikhet kommer du kunna använda en E61 som mobil epostportal.
Vad jag kan säga är att tangentbord, mejlprogram etc. upplever jag fungerar bra med bakgrund av den erfarenhet jag har.
Jag har en kamrat som haft praktik på ett företag där de bl.a. säljer mobiltelefoner. Han testade M600i och konstaterade att det tangentbordet var bland det värsta han varit med om. Då har han ändå testat i princip varenda modell som kommit ut sedan förra sommaren. Men självklart vänjer man sig...
På den här punkten kan jag tyvärr bara bidra med att jag inte får min mejl till att fungera överhuvudtaget. Varför jag inte får den att göra det är däremot en helt annan historia som jag inte har en aning om. En sökning på google visar tyvärr (för mig) att jag är tämligen ensam om problemet, så med största sannolikhet kommer du kunna använda en E61 som mobil epostportal.
Vad jag kan säga är att tangentbord, mejlprogram etc. upplever jag fungerar bra med bakgrund av den erfarenhet jag har.
Jo, fick det intrycket jag också när jag kollade på den idag, var mycket sämre än min 910a samt att den är ful oavsett färg.
När det gäller mailbiten så brukar jag lyckas med att konfigurera mailen, så det borde inte vålla några problem.
Lutar åt att jag köper en sådan i slutet på veckan.
Jo, fick det intrycket jag också när jag kollade på den idag, var mycket sämre än min 910a samt att den är ful oavsett färg.
När det gäller mailbiten så brukar jag lyckas med att konfigurera mailen, så det borde inte vålla några problem.
Lutar åt att jag köper en sådan i slutet på veckan.
Jag tror du klarar det oavsett om du brukar klara det eller inte, det är nog snarare så att jag har gjort något totalt fel utmed vägen som jag inte orkat rätta till ännu. Hur som så finns mängder av inställningar för operatörer (MMS, WAP etc.) tillgängliga tillsammans med inställningar för olika mejlservrar (Gmail o.dyl.). Tror absolut inte du kommer få några problem med det ;).
Jag har en kamrat som haft praktik på ett företag där de bl.a. säljer mobiltelefoner. Han testade M600i och konstaterade att det tangentbordet var bland det värsta han varit med om.
Nyskapande kallas det för. Tangentbordet är klockrent, men visst, det tar ett tag att vänja sig.
Nyskapande kallas det för. Tangentbordet är klockrent, men visst, det tar ett tag att vänja sig.
Jag har själv inte prövat det, men utifrån bilderna att döma, samt min kompis uttalanden tillsammans med andras, verkar det lika nyskapande som teckenigenkänning på en touch-screen. Tufft att skryta med på puben möjligen men inte inärheten lika funktionelt som ett vanligt quertytangentbord.
Jag tror du klarar det oavsett om du brukar klara det eller inte, det är nog snarare så att jag har gjort något totalt fel utmed vägen som jag inte orkat rätta till ännu. Hur som så finns mängder av inställningar för operatörer (MMS, WAP etc.) tillgängliga tillsammans med inställningar för olika mejlservrar (Gmail o.dyl.). Tror absolut inte du kommer få några problem med det ;).
Nu har jag fått pärlan och den fungerar klockrent, gick även bra att konfigurera e-posten :birp
Så jag kan varmt rekommendera denna telefon för de som funderar, man ska dock ha klart för sig att det i första hand är en jobbtelefon.
Lånar tråden lite. ;) Hur är kalenderfunktionen på E61:an?
Har inte använt den så väldigt mycket, men av det som jag har kört i den så har det fungerat bra, då det fungerar bra att synka den samt att man i displayen ser den planerade dagen och dessa aktiviteter och inte behöver klicka en massa.
Efter en veckas användning av E61 kan jag konstatera att jag i stort är nöjd. :)
Den är dock något bred och hög, lite mindre smartphone är önskvärt. Sedan önskar jag mig mer inställningar för kalendern, exempelvis mer inverkan på vad som visas i listan på förstasidan. I övrigt säger jag (y).
Ville bara säga att jag skriver det här med en Nokia E61, uppkopplad via wlan, och det funkar hur bra som helst!
Nja, själv så har jag laddat ner de program som gick att ladda ner via telefonen samt att jag köpte ett virusprogram bl.a. Quickoffice, Adobe PDF, Zip, F-secure och det klockrena spelet Golf Pro 2 §e