webForumDet fria alternativet

Mindre system för musik? (CD-spelare)

Ljud & bild

4 svar · 434 visningar · startad av Smultron

Medlem sedan juli 2002423 inlägg
Frågan#1

Någon som har koll på de senaste minisystemen för musik och vad som ger ifrån sig bra ljud?

Är ute efter något litet system för vardagsrummet som har ett bra ljud och som har lite tryck i sig, tycker de saknas något i musikupplevelsen i mitt Z-5500 o vill därför ha något stereosystem.

Någon som har testat dessa och vet vad som är bra och inte?

Audio Pro Stereo One á 7000 kr
Onkyo CS-120 á 4000 kr
TEAC CR-H230 (utan högtalare) á 2500 kr
DENON DM33 (utan högtalare) á 3000 kr

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Om jag skulle springa iväg idag och köpa ett litet snyggt system skulle det bli:

Högtalare: http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=50&menu=2 Det blir nog vit färg då väggarna här hemma är vita. Högtalaren ska hänga dikt mot väggen och är endast en tvärhand djup och spelar i den positionen makalöst bra. Hur många stativare fixar den placeringen? Till dessa kopplar jag en http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=882&menu=2 Pytteliten, inte större än en LP'skiva men spelar betydligt större och ger perfekt stöttning i basen till frontarna som naturligtvis är tunna i basen p.g.a. den lilla lådvolymen. Gå och lyssna!

Elektroniken? TEAC'en är snyggast!

Det blir ca 12.000:- utan kablar. Aningen dyrt kanske men det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!! :bire

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Minisystem är just minisystem ... du kan inte förvänta dig så jätte mycket av dom.
Men vist fins det dom som låter bra.

Problemet är att du inte kommer veta hur ljudbilden blir förns du ställer sakerna i rummet.
att problysna i en 1000 kvaderatmeter lokal hos försäljaren säger inte mycket om hur det låter hos dig.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

En polare har en liten Teacanläggning, de gör bra grejjer och han har fått väldigt bra ljud med ett par små AAC-högtalare...

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Smultron skrev:

...Audio Pro Stereo One á 7000 kr...

Har fått enormt bra recensioner, av flera jag läst utsedd till den bästa stereon i kompaktklassen. De flesta nämner endast priset samt avsaknad av lite extra funktioner som nackdel, men de funktioner som finns hanteras av riktigt bra komponenter. Audio Pro är f.ö. allmänt kända för bra och prisvärt ljud.
Här hittar du en sammanfattning av flera recensioner på svenska.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)