webForumDet fria alternativet

Mobilt bredband

Mobiltelefoner

55 svar · 5 425 visningar · startad av Håkan2 · sida 2 av 3

Frågan, av Håkan2

Jag har kollat lite på Tele2s mobila bredband där det kostar 169:-/månad för 1GB trafik. Är det någon som har några erfarenheter av detta eller kan rekommendera något annat kanske?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Nicrosoft skrev:

Vill man det? :) Vet inte ens vad det innebär. :)

Oavsett, priset kräver bredband från BBB och det har jag inte och vill inte ha i nuläget.

För oss som redan har BBB och vill ha ett så är det en bra affär, kortet går att köpa på dustin för ca 3000kr utan moms ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Nu har jag hämtat startpaketet från Tele2, synd att behöva vänta 2-3 dagar innan det blir att lira, men skönt att ha tagit steget! :e

Nu är det frågan om man inte skulle kliva ner i speed på hemma-bredbandet & spara en slant istället, använder inte det lika hårt längre...

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Handlade du i webbutiken? :)

Nope, jag handlade över disk på Kamabolagen här i Falun som är min telekom-leverantör.

Medlem sedan maj 200632 inlägg

Bire: Skriv gärna hur det fungerar när du fått det inkopplat.

Medlem sedan nov. 200554 inlägg

fick mitt från BBB igår... å det tuggade på helt ok...

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

pimpelon skrev:

fick mitt från BBB igår... å det tuggade på helt ok...

hur många kbit/sec kommer du upp i med tex ftp mot sunet?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

stoffe-2k skrev:

hur många kbit/sec kommer du upp i med tex ftp mot sunet?

Jag hamnar en bra bit över 300 iaf och det anser jag vara klart godkänt.

Håkan2 skrev:

Bire: Skriv gärna hur det fungerar när du fått det inkopplat.

Funkar inte alls då min skitdator inte har en riktig PC-cardplats utan enbart ExpressCard 54 :(

KUK!!!

Finns det adapter från ExpressCard 54 till PC-card???

Nu står det mellan Tele2 och 3, vilket kan vara att föredra? Fördelen med 3 för 199:- är att det inte kan bli över 499:- hur mycket man än surfar.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Håkan2 skrev:

Nu står det mellan Tele2 och 3, vilket kan vara att föredra? Fördelen med 3 för 199:- är att det inte kan bli över 499:- hur mycket man än surfar.

Precis min tanke.

Håkan2 skrev:

Nu står det mellan Tele2 och 3, vilket kan vara att föredra?

Tjaa, pest eller kolera skulle jag säga. Ingen av dem har den täckning som jag anser vara tillförlitlig iaf. Även om det kanske funkar just där du befinner dig vanligtvis så är det inte detsamma som att kalla det för fullgott dessvärre.

SirPeter skrev:

Tjaa, pest eller kolera skulle jag säga. Ingen av dem har den täckning som jag anser vara tillförlitlig iaf. Även om det kanske funkar just där du befinner dig vanligtvis så är det inte detsamma som att kalla det för fullgott dessvärre.

Är det av egen erfarenhet?

SirPeter skrev:

Har inte alla leverantörer dålig täckning på lite olika ställen? Jag satt i möte häromdagen med en som hade Telias mobila bredband och just där var det väldigt dålig täckning. Det gick hur sakta som helst att surfa.

Tele2/Comviq har jag lite erfarenhet från med mobiltelefon, men 3 vet jag faktiskt inget om. Någon som har erfarenhet av dom?

Nicrosoft skrev:

Är det av egen erfarenhet?

När det gäller telefoni så ja, jag har provat en del olika men varit missnöjd med både tele2 och 3 när det gäller deras täckning på många ställen där de inte borde vara dåliga.

Det blev ett 3-kort till slut. Dom kör viist på Vodafones (Telenor) nät och det har jag bra erfarenhet av. Funkar i allafall fint när jag skriver detta ;)

Håkan2 skrev:

Det blev ett 3-kort till slut. Dom kör viist på Vodafones (Telenor) nät och det har jag bra erfarenhet av. Funkar i allafall fint när jag skriver detta ;)

Jag mailade precis till Telenor och frågade om de har ngt liknande som BBB har då det är via deras nät BBB kör. Fär väl svar ngn gång nästa vecka ... :)

Kör Tre på samma nät som BBB så faller ju en del argument här i tråden och deras avtal med ett maxpris är iaf det bästa jag hittat.

Enligt affären där jag köpte mitt kort så hade Telenor ett för 499:- exkl. moms för fri trafik. Han tyckte att 3 hade det bästa alternativet just nu.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

SirPeter skrev:

Jag vill minnas att 3 hade bäst 3G-täckning i Sverige 2005 (vilket dock inte säger om den är bra eller inte :P) enligt Mobil, en titel som i år övertogs av Telia. Hursomhelst kan jag bara säga att jag har bra täckning nästan var jag än är, och jag är nästan konsekvent i mindre orter där jag tidigare haft problem med vanlig GSM-täckning. Mycket nöjd med Tre!

Medlem sedan juni 20063 inlägg

Bire skrev:

Funkar inte alls då min skitdator inte har en riktig PC-cardplats utan enbart ExpressCard 54 :(

KUK!!!

Finns det adapter från ExpressCard 54 till PC-card???

Jag har samma problem.

Har letat och mailat runt till diverse försäljare dock inte funnit ngn lösning ännu.

Kanske finns USB -> PC-card. Ngn som vet?

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)